Friday 27 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "bahu"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "bahu" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Tugas peyelusupan diletakkan di bawah bahu Mejar Benny Moerdani.
  2. Insignia yang biasa dipakai di bahu ialah susunan empat bintang beserta mahkota.
  3. Pada Ogos 1985, Microsoft dan IBM berganding bahu membangunkan sistem pengendalian baru bernama OS/2.
  4. Insignia untuk baju istiadat dan pakaian no 3 adalah hampir sama pada papan bahu dan epolet (epaulette).
  5. Bagi yang memohon ampun agar dosa mereka diampunkan, kavadi akan dibawa atau dijunjung di atas bahu atau di atas kepala.
  6. Tentera laut biasanya mempunyai dua gaya lencana, satu yang dipakai di bahu dan satu lagi gaya untuk dipakai di pergelangan tangan.
  7. Insignia bahu Jeneral mengandungi susunan mahkota, empat bintang-bintang dan keris serta "duku ilang" bersilang di dalam kalungan padi.
  8. Tarian ini ditarikan dengan kedua-dua tangan diangkat ke paras bahu dan dikibar-kibarkan umpama kipasan sayap burung, mengikut alunan rentak yang dimainkan.
  9. Mercun juga biasa diguna, tetapi ia juga telah menyebabkan perlawanan kedua suku akhir Liga Juara-Juara 2004-05 di antara Milan dan Inter pada 12 April, 2005, dihentikan setelah mercun yang dilemparkan dari tempat duduk penonton oleh penyokong Inter terkena bahu penjaga gol Milan Dida.
  10. Kadar tersebut meningkat apabila wanita berganding bahu dengan lelaki, iaitu kumpulan pemburu campuran mencapai kadar kejayaan 41% di kalangan kaum Aeta." Juga didapati di kalangan kaum Ju'/hoansi di Namibia bahawa kaum wanita membantu lelaki dalam pemburuan dengan membantu menjejaki buruan.
  11. Antara kerja-kerja yang berkenaan adalah meluaskan bahu bagi kedua-dua landasan terbang sebanyak 15 meter dan juga laluan taxi pesawat, pembinaan jeti penghubung tambahan pada tiga balai berlepas iaitu C17, C27 dan C37 dan menaik taraf aras mezzanine bagi penumpang dek atas untuk pesawat tersebut di balas berlepas.

No comments:

Post a Comment