Friday 15 April 2016

Contoh Ayat Perkataan "kasut"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kasut" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Antaranya ialah berjalan di atas kasut berpaku.
  2. Bunga ini digunakan bagi mengilat kasut di sebahagian India.
  3. Pemakaian kasut di dalam kuil buddha mencetuskan bantahan dari sami-sami Buddha.
  4. Mulai 1930-an, kasut manek menjalani perubahan dengan diberi rekaan moden dan ditambah tumit.
  5. Kadang kala, ia dikatakan berbaris lengkap bersenjata pada waktu malam, dengan bunyi derapan kasut but tentera.
  6. Rekaan kasut manek tradisional sering memperlihatkan motif bunga Eropah dan warnanya dipengaruhi oleh tembikar Peranakan dan sarung batik.
  7. Pada mulanya, manik-manik yang diperlukan untuk menghiasi kasut manek berasal dari Eropah, tetapi lama-kelamaan banyak diperoleh dari Jepun.
  8. Cangkerang teritip adalah tajam, oleh itu mereka yang ingin memanjat batu di tepi pantai dinasihatkan agar memakai kasut bagi mengelakkan daripada terluka.
  9. Itali terletak di Eropah Selatan dan terdiri daripada Semenanjung Itali yang berbentuk kasut but dan pulau-pulau kecil, termasuk Sicily dan Sardinia yang terbesar.
  10. Kit bola sepak telah berkembang dengan ketara sejak dari awal lagi sukan dipermainkan dimana biasanya pemain memakai baju kapas tebas, knickerbockers and kasut bola kulit yang berat.
  11. Pada abad 20-an, kasut bola menjadi ringan dan lembut, seluar pendek dipakai lebih pendek, dan kemajuan dalam pembuatan pakaian dan cetakan membernarkan baju dicipta dengan lebih ringan mengunakna serat sintetik yang semakin berwarna-warni beserta rekabentuk kompleks.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...