Monday 16 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "nominal"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "nominal" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ia juga mencatat KNDK nominal ke-7 terbesar, KDNK ke-10 terbesar dan belanjawan kerajaan keenam terbesar di dunia.
  2. Sebagai kuasa ekonomi utama, Jepun mempunyai ekonomi ketiga terbesar dari segi KDNK nominal mahupun pariti kuasa beli.
  3. UK ialah sebuah negara maju yang mencatat ekonomi keenam terbesar di dunia dari segi KDNK nominal dan pariti kuasa beli.
  4. Sebaliknya, KDNK nominal per kapita Jepun bernilai kira-kira AS$37,600, tetapi perangkaan pariti kuasa belinya hanya AS$30,615.
  5. Tokoh nonpartisan, secara nominal bersekutu dengan Parti Demokrat, ia diangkat sebagai calon yang dipersetujui parti yang berkuasa dan pembangkang.
  6. Rusia mempunyai ekonomi ke-10 terbesar di dunia dari segi KDNK nominal atau keenam terbesar dari segi pariti kuasa beli, dengan perbelanjaan ketenteraan nominal kelima terbesar.
  7. Ekonomi Amerika Syarikat adalah ekonomi negara terbesar di dunia, dengan KDNK pada tahun 2009 dianggarkan bernilai $14.3 trilion (satu perempat KDNK nominalsedunia dan satu perlima KDNK sedunia mengikut pariti kuasa beli).
  8. Ia masih dilihat sekiranya perancangan ini akan diteruskan atau ia hanya satu plot untuk memaksa pemilik (Comune di Milano) untuk menjual stadium kepada Milan dengan harga nominal supaya kerja-kerja penambahbaikan dapat dilaksanakan.
  9. China ialah sebuah kuasa utama, ekonomi ketiga terbesar di dunia secara nominal dan ahli tetap Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, di samping menganggotai pertubuhan-pertubuhan berbilang pihak termasuk WTO, APEC, G-20 dan Pertubuhan Kerjasama Shanghai.
  10. Contohnya, Penunjuk Pembangunan Dunia 2005 Bank Dunia menganggarkan bahawa pada tahun 2003, satu dolar Amerika Syarikat bersamaan kira-kira 1.8 yuan China mengikut pariti kuasa beli — jauh berbeza dari kadar pertukaran nominal yang menetapkan satu dolar kepada 7.6 yuan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...