Monday 16 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "pekali"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pekali" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Dalam matematik, pekali ialah faktor perkalian bagi sesuatu sebutan dalam sesuatu ungkapan.
  2. Kombinasi linear bagi sebarang sistem vektor dengan semua pekali sifar ialah vektor sifar V.
  3. Beberapa merasa lebih intuitif untuk memikirkan pekali Gini sebagai setengah dari relatif perbezaan bererti.
  4. Sebagai contoh, koordinat bagi vektor dalam ruang vektor dengan asas, ialah pekali bagi vektor asas dalam ungkapan
  5. Dalam beberapa kes, persamaan ini dapat diterapkan untuk menghitung pekali Gini tanpa rujukan terus ke kurva Lorenz.
  6. Pekali bagi sebutan terakhir tidak ditulis, namun ia dianggap mempunyai pekali 1, kerana jika didarab 1, nilainya tetap sama.
  7. Di seluruh dunia, pekali Gini untuk rentang pendapatan daripada 0.23 ke 0.70 (Namibia) meskipun tidak setiap negara telah dinilai.
  8. Walaupun pekali selalu ditunjukkan sebagai pemalar dalam algebra asas, ia—secara am—lebih tepat dianggap sebagai pemboleh ubah.
  9. Pekali Gini dikira dari sampel adalah statistik dan standard error, atau selang keyakinan bagi penduduk pekali Gini, harus dilaporkan.
  10. Dalam algebra linear, pekali pelopor bagi sesuatu baris dalam sesuatu matriks ialah ahli bukan sifar yang pertama dalam baris tersebut.
  11. Namun harus diingat bahawa pekali Gini boleh menyesatkan apabila digunakan untuk membuat perbandingan politik antara negara-negara besar dan kecil.
  12. Tidak ada suatu statistik sampel yang secara umum merupakan estimator yang tidak bias daripada penduduk pekali Gini, seperti perbezaan relatif bererti.
  13. Jadi, jika pekali Gini yang digunakan untuk menggambarkan pendapatan rumah tangga ketidaksamaan, maka tidak ada rumah tangga boleh mempunyai pendapatan negatif.
  14. Kriteria, yang merupakan versi yang diubah suai daripada pekali UEFA, langkah-langkah perkara seperti pemasaran dan stadium untuk menentukan bilangan tertentu tempat persatuan yang menerima.
  15. Sebuah pekali Gini yang rendah menunjukkan edaran yang lebih sama, dengan 0 yang sesuai untuk menyelesaikan persamaan, sedangkan pekali Gini yang lebih tinggi menunjukkan edaran yang lebih merata, dengan 1 berkaitan untuk menyelesaikan ketidaksamaan.
  16. Pekali fungsi yang tidak diketahui dan terbitannya dalam persamaan pembezaan lelurus dibenarkan menjadi (diketahui) fungsi pembolehubah bebas atau pembolehubah, jika pekali ini adalah pemalar maka seseorang bercakap daripada pekali persamaan pembezaan lelurus berterusan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...