Wednesday 18 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "perancangan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "perancangan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Vienna juga menjadi hos persidangan perancangan bandar.
  2. Mereka membuat pengakuan salah serta mendedahkan beberapa perancangan kumpulan mereka.
  3. Cawangan ini bertanggungjawab ke atas perancangan dan pembangunan logistik di dalam ATM.
  4. Dua laluan akan dibina, dengan perancangan yang sama ke Seberang Perai pada masa akan datang.
  5. Unit perancangan tersebut dinamakan sebagai Malayan Planning Unit dan Diketuai oleh Mejar-General Ralph Hone.
  6. Berdasarkan sebuah paten dari tahun 1934, perancangan membina sistem Transrapid ini dimulakan pada tahun 1969.
  7. Selepas robohnya Tembok Berlin, perancangan telah dibuat untuk menghubungkan semula laluan tersebut (kini laluan U2).
  8. Penjelajahan selanjutnya terhadap ekaran penjelajahan dara masih dalam peringkat-peringkat perancangan yang amat awal.
  9. Keseluruhan projek itu siap 15 bulan lebih awal daripada perancangan awal dan ia dirasmikan oleh bekas perdana menteri Malaysia, Tun Dr. Abdullah
  10. Pada September 2005, kerajaan pusat telah mengumumkan penubuhan Iskandar Malaysia untuk menyeleraskan perancangan dan pembangunan kawasan tersebut.
  11. TUDM juga mempunyai perancangan untuk mendapatkan 4 buah pesawat sistem amaran dan kawalan udara (AWACS) tetapi tiada keputusan yang dibuat berkenaan dengan pembelian ini.
  12. Mereka memikul tanggungjawab bagi kebanyakan perkhidmatan setempat, seperti perancangan tempatan, sekolah, perkhidmatan sosial, jalan raya tempatan dan pengumpulan sampah.
  13. Permainan besar-besaran ini melibatkan persembahan tarian, gimnastik, dan rutin berhubung dgn perancangan tarian yang meraikan sejarah dan Revolusi Parti Pekerja Korea Utara.
  14. Dengan berbekalkan semangat keperwiraan, latihan yang intensif serta perancangan yang menyeluruh, skuad ini telah berkembang dengan pesat bagi memenuhi keperluan semasa negara.
  15. Dalam perancangan awal, saluran berkenaan bakal dikenali sebagai Al Jazeera International, tetapi ditukar kepada Al Jazeera English beberapa hari sebelum tarikh pelancaran rasmi.
  16. E. Percival juga menyediakan perancangan Krohcol yang juga melibatkan kemasukan Tentera British ke wilayah Thailand tetapi pada skala yang jauh lebih kecil daripada Operasi Matador.
  17. Bagi tujuan perancangan pertanian maka tiga aspek penting mengenai tanah adalah diperlukan iaitu klasifikasi tanah, klasifikasi kesesuaian tanah dan tanaman serta penentuan kesesuaian tanaman.
  18. Pada 1 Julai 2012, ia telah dilaporkan secara meluas dalam media nasional yang Swansea City FC telah mula fasa perancangan untuk memperluaskan Stadium Liberty oleh kira-kira 12,000 tempat duduk.
  19. Di sesetengah kawasan berkembang, secara primernya Rub' al-Khali dan Gurun Arab, terdapat tiada populasi seumpama, meskipun industri petroleum sedang membina sedikit komuniti perancangan di sana.
  20. Apabila Jepun melancarkan serangan ke atas Semenanjung Tanah Melayu pada 8 Disember 1941, Divisyen ke-8 Australia tidak termasuk dalam perancangan awal oleh Percival untuk menyekat kemaraan pasukan Tentera Jepun.
  21. Lembaga Pembangunan Kawasan Metropolitan Bombay ditubuhkan pada 26 Januari 1975 oleh kerajaan Maharashtra sebagai lembaga kemuncak untuk perancangan dan penyelarasan pelbagai aktiviti di kawasan metropolitan Bombay.
  22. dengan negara-negara lain dan pertubuhan-pertubuhan antarabangsa; perancangan negara dan bajet pekerjaan dan urusan rasmi; melantik menteri-menteri, gabenor-gabenor, dan duta-duta tertakluk kepada kelulusan parlimen.
  23. Kemudian pada tahun yang sama lembaga pengarah mengumumkan permohonan perancangan adalah untuk akan dikemukakan kepada pihak berkuasa majlis membuat Stadium Liberty yang terbesar sportsclub stadium milik di negara ini.
  24. Berdasarkan ciri-cirinya sebagai keretapi ringan tempatan, ia adalah terasing daripada jaringan keretapi di tanah Melayu pada waktu itu tetapi terdapat perancangan untuk memanjangkan landasan sehingga ke Batu Pahat pada 1916.
  25. Demi keseimbangan pembangunan bandar dan luar bandar, Taib Mahmud juga menggalakkan perancangan bandar, perancangan sumber asli, perlandangan, dan pembangunan tanah Hak Adat Bumiputera dan juga mementingkan pembangunan lestari.
  26. Pada 2006, Syarikat Apple.inc telah pun mengumumkan perancangan mereka untuk mendirikan kampus kedua yang berkeluasan 50 ekar yang dikumpulkan daripada sambungan plot (timur N Wolfe Road antara Pruneridge Avenue dan Vallco Parkway ).
  27. Ia masih dilihat sekiranya perancangan ini akan diteruskan atau ia hanya satu plot untuk memaksa pemilik (Comune di Milano) untuk menjual stadium kepada Milan dengan harga nominal supaya kerja-kerja penambahbaikan dapat dilaksanakan.
  28. Keselamatan, kemudahan penggunaan, dan peningkatan sokongan RSS, CSS, dan Ajax merupakan keutamaan Microsoft untuk IE8, merangkumi kepatuhan yang lebih tegas kepada piawaian, termasukperancangan kepatuhan CSS 2.1 sepenuhnya untuk keluarannya.
  29. DBKL bertanggungjawab terhadap kesihatan dan kebersihan awam, pelupusan dan pengurusan sampah dan bahan buangan, perancangan bandar, perlindungan alam sekitar dan kawalan pembinaan, pembangunan sosial dan ekonomi dan penyelenggaraan prasarana bandar secara amnya.
  30. Pada tahun 2008 kerajaan masih belum ada sebarang perancangan untuk menaik taraf Batu Pahat kepada sebuah Bandaraya meskipun pembangunan dan kemajuan di Batu Pahat sudah jauh meninggalkan Alor Star dan Kuala Terengganu yang mana kedua-dua sudah diiktiraf bandaraya.
  31. Markas Gerakan Tanah Melayu bertanggungjawab untuk perancangan terperinci Ops Matador, dan pada 6 Disember 1941 Markas Gerakan Tanah Melayu telah membuat perancangan semula dan telah mengenal pasti pasukan-pasukan tentera yang perlu dikerah serta merta untuk perlaksanaan Ops Matador.
  32. Operasi Matador adalah nama yang diberikan untuk satu perancangan perang yang dibuat oleh Markas Gerakan Tanah Melayu atau Malaya Command untuk menggerakkan pasukan Tentera British ke wilayah Thailand sebagai tindakan balas untuk menentang satu serangan amfibi oleh pasukan Jepun di bumi Thailand.
  33. Ketika penggal kepimpinannya dari 16 Julai 1981 sehingga 31 Oktober 2003, beliau berjaya membawa pembangunan melalui dasar-dasar dan perancangan yang diilhamkan dari kejayaan negara-negara luar sehingga mengangkat Malaysia ke pentas dunia sebagai salah sebuah negara yang berdaya maju di Asia Tenggara sehingga pernah dinamakan sebagai salah sebuah negara 'Harimau Ekonomi Asia'.
  34. Daerah Segamat dibahagikan kepada 2 daerah pentadbiran iaitu Majlis Daerah Segamat dan Majlis Daerah Labis di pekan Labis dahulu dikenali sebagai Majlis Daerah Segamat Selatan.Kerajaan masih belum ada perancangan untuk menaiktaraf Segamat kepada sebuah Perbandaran meskipun pembangunan dan kemajuan di Segamat sudah setanding dengan Kuantan dan Kota Bharu yang diiktiraf Majlis Perbandaran.Penduduknya seramai 207,000 orang terutama Melayu,Cina dan India.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...