Wednesday 18 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "pertandingan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pertandingan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. City juga layak ke pertandingan Eropah untuk pertama kali dalam 25 tahun.
  2. Beliau mencadangkan agar diadakan satu pertandingan mencipta lagu kebangsaan.
  3. Pemain yang ditonjolkan dalam huruf tebal masih aktif dalam pertandingan itu.
  4. Warna sempadan merah sekitar tahun menunjukkan pertandingan dimainkan di Malaysia.
  5. Antara sambutan menarik yang diadakan ialah persembahan dan pertandingan tarian Sumazau.
  6. Beliau mengalami kecederaan dan tidak dapat menyertai pertandingan Piala Dunia 2002 di Jepun/Korea.
  7. Dalam tahun 1966 Liverpool tewas pertandingan Piala Pemenang-Pemenang Eropah kepada Borussia Dortmund.
  8. United telah mara untuk memenangi pertandingan tersebut, mengalahkan Crystal Palace pada final ulangan.
  9. Everton layak ke pertandingan Piala UEFA 2007–08 dan 2008–09 serta muncul naib juara Piala FA 2009.
  10. Alan Kennedy selalu mewakili Liverpool dalam pertandingan Masters yang melibatkan pemain-pemain veteran.
  11. Liverpool tidak pernah mengakhiri musim pertandingan dengan kedudukan lebih rendah daripada tempat ke-8.
  12. Theodoros Zagorakis, kapten Greece pada Euro 2004, telah dilantik menjadi duta untuk pertandingan akhir.
  13. Pada tahun 1998, Arroyo menimbang untuk menyertai pertandingan presiden tetapi diyakinkan oleh Presiden Fidel V.
  14. Pada 1985-1986 pertandingan menandakan kembalinya kejohanan kelab utama dijenamakan semula Kejohanan Kelab Asia.
  15. Untuk tujuan itu satu pertandingan bagi mereka bentuk bendera Persekutuan Tanah Melayu yang baru pada tahun 1949.
  16. Pasukan hoki kebangsaan Malaysia ialah pasukan hoki yang mewakili Malaysia di dalam pertandingan di seluruh dunia.
  17. Piala AFC merupakan pertandingan bola sepak tahunan yang melibatkan kelab-kelab bola sepak tempatan di benua Asia.
  18. Kelab itu layak ke Piala UEFA pada musim 1997–98 dan 2000–01, pertandingan Eropah pertama kelab itu sejak tahun 1961.
  19. Yang paling ketara ialah Chelsea, Fulham dan Brentford, yang pertandingan dengan mereka dikenali sebagai derbi London Barat.
  20. Untuk mengelakkan diri mereka daripada berperang, rakyat Minangkabau mencadangkan pertandingan adu kerbau di antara kedua pihak.
  21. Ossetia memulaukan pilihan raya parlimen Georgia yang hendak diadakan dan diadakan pertandingan mereka sendiri pada bulan Disember.
  22. Piala Kelab Dunia FIFA ialah pertandingan bola sepak di antara kelab-kelab juara daripada kesemua enam konfederasi bola sepak FIFA.
  23. Dalam tahun itu, Steven Gerrard dinamakan sebagai Pemain Paling Ternilai UEFA untuk pertandingan Piala Eropah bagi musim 2004-2005.
  24. FIFA mempengerusikan pertandingan pertamanya pada tahun 1906, walau bagaimanapun ia berdepan dengan sedikit persetujuan atau kejayaan.
  25. Pihak polis trafik bekerja keras untuk memastikan lokasi pertandingan menjadi medan yang selamat untuk pelari, yang mengambil bahagian.
  26. PRI merupakan suatu barisan yang terdiri daripada beberapa kumpulan pemberontak yang inginkan pertandingan politik berjalan secara aman.
  27. Sebutan Nippon sering digunakan dalam urusan rasmi, termasuk nama negara dalam duit yen Jepun, setem, dan pertandingan sukan antarabangsa.
  28. Seorang yang bersemangat kesukanan, Tunku memulakan pertandingan bola sepak antarabangsa yang digelar "Pesta Bola Merdeka" pada tahun 1957.
  29. Liverpool juga pertama kali beraksi dalam pertandingan di benua Eropah, tetapi tersekat di peringkat separuh akhir Apabila dikalahkan Inter Milan.
  30. Sejarah sepintas lalu, merekodkan Bendera Persekutuan Tanah Melayu diilhamkan menerusi satu pertandingan mereka cipta bendera peringkat kebangsaan.
  31. Liga dan Piala Pemenang akan layak ke pertandingan kelayakan dengan terbaik lapan kelab dari Asia Timur dan Barat berkembang ke peringkat Kumpulan.
  32. Juara bertahan adalah ES Sxtif yang memperoleh kemenangan kali kedua dalam pertandingan itu selepas menewaskan AS Vita Club dalam pusingan akhir 2014.
  33. Alam Kennedy tidak juga bernasib baik di pertandingan peringkat antarabangsa, kerana adanya Kenny Sansom yang membolot posisi bek kiri untuk pasukan England.
  34. Liverpool menamatkan musim di tangga ketiga Liga Perdana, satu mata di belakang Manchester United dan berjaya melayakkan diri ke pertandingan Liga Juara-Juara.
  35. Para peminat acara ini berbaris di tepi-tepi jalan raya untuk menyaksikan pertandingan yang menguji daya tahan otot dan stamina pelari yang mengambil bahagian.
  36. Alan Kennedy sekali lagi menjaringkan gol dalam pertandingan akhir semasa menjaringkan penalti untuk pasukannya semasa sepak penalti selepas kedudukan seri selepas masa tambahan.
  37. Dalam tempoh ini, penampilan terbaru Leicester dalam pertandingan Eropah berakhir dengan kekalahan 3–1 kepada Red Star Belgrade pada 28 September 2000 dalam Piala UEFA 2000–01.
  38. Semasa tempoh ini, Everton merupakan kelab Inggeris pertama yang beraksi dalam pertandingan Eropah untuk lima tahun berturut-turut diantara musim 1961–62 sehingga musim 1966–67.
  39. Liverpool pertama kali bertanding di peringkat akhir pertandingan Eropah dalam tahun 1966 apabila mereka tewas pertandingan untuk Piala Pemenang-Pemenang Eropah kepada Borussia Dortmund.
  40. Perang Dunia Kedua menyaksikan penggantungan liga bola sepak dan apabila pertandingan disambung semula pada tahun 1946, pasukan Everton telah pudar berbanding dengan pasukan sebelum perang.
  41. Pertandingan ini bermula sebagai Kejohanan Kelab Asia, pertandingan ini mempunyai pelbagai format yang berbeza dengan kejohanan yang julung kali diadakan diadakan sebagai format kalah mati mudah.
  42. Dalam pertandingan kalah mati, bagi menentukan pemenang, masa 30 minit (masa berlebihan, extra time) akan ditambah jika kedua-dua pasukan menjaringkan jumlah gol yang sama dalam 90 minit yang asal.
  43. Selain peninggalan sejarah zaman silam, Labuan juga terkenal dengan aktiviti sukan laut peringkat antarabangsa seperti pertandingan memancing laut dalam, jet ski dan kayak mengelilingi Pulau Labuan.
  44. Dalam perlawanan tempat ketiga, Perancis menewaskan Jerman Barat 6-2 dengan Fontaine mencatatkan empat gol, yang membawa pungutan gol tertinggi dalam pertandingan ini kepada 13 gol, satu rekod Piala Dunia.
  45. Bagaimanapun, apabila Colin Chapman menyertai F1 sebagai pereka rangka kereta dan kemudiannya pengasas Team Lotus, warna hijau kereta lumba British mula mendominasi pertandingan F1 bagi sedekad yang seterusnya.
  46. Selain daripada persembahan tarian Sumazau, diadakan juga pertandingan nyanyian dipanggil Sugandoi, pertunjukan bina badan, dan ratu cantik atau "Unduk Ngadau", dan persembahan segala jenis kesenian dan kraftangan.
  47. Missouri tidak mengadakan pilihan raya gabenor pada tahun 2006, menjadikannya pemilihan ini satu-satunya pertandingan di dalam negeri yang secara tradisinya menyaksikan pertarungan hebat antara kedua-dua belah parti.
  48. Pertandingan berikut yang diadakan, iaitu pertandingan bola sepak Olimpik 1908 di London lebih berjaya, walalupun disertai oleh pemain-pemain bola sepak profesional, bertentangan dengan prinsip-prinsip pengasas FIFA.
  49. Pada tahun 2007 mereka kembali berjaya menjuarai Piala UEFA buat kali kedua setelah menewaskan pasukan RCD Espanyol melalui penentuan penalti setelah pertandingan selama 90 minit dan semasa lanjutan masa kedudukan seri 2-2.
  50. Banyak stadium runtuh, para penyokong pula berhadapan dengan peralatan yang teruk, hooliganisme sangat berleluasa dan kelab-kelab Inggeris telah dilarang daripada menyertai pertandingan Eropah berikutan kejadian di Heysel dalam tahun 1985.
  51. Hari kebangsaan merupakan peristiwa utama dan disambut secara besar-besaran dengan mengadakan perarakan warna warni, konsert, pertunjukan pentas, pertandingan dan pelbagai lagi pertunjukan yang diadakan di tempat-tempat yang ditetapkan setiap tahun.
  52. Permainan umumnya kekal sebagai pertandingan peringkat sekolah-sekolah dan universiti-universiti sehinggalah awal abad ke-20, yang mana masa itu sukan ini menjadi popular dalam kelab-kelab persendirian dan dengan pegawai-pegawai dalam angkatan tentera British.
  53. Baginda sememangnya meminati sukan berkuda dari dulu lagi dan baginda sendiri telah mangadakan pertandingan berkuda tahunan di Malaysia dan pertandingan itu di sertai oleh pelbagai atlet berkuda dari segenap pelusuk negara terutamanya dari negara-negara Eropah.
  54. Sebelum pembaharuan dalam format pertandingan yang berlaku pada tahun 2009, kedua-dua pertandingan tidak saling berkaitan seperti Liga Juara-Juara UEFA dan Liga Europa UEFA di Eropah dan pasukan-pasukan tewas Liga Juara-Juara AFC tidak bersaing dalam Piala tersebut.
  55. Dalam musim pertama mereka, Crystal Palace juga bermain dalam mid-week United Counties League berada di tempat kedua di belakang Watford dan ia adalah dalam pertandingan ini dimana mereka bermain perlawanan pertama mereka iaitu ketika kemenangan 3–0 ke atas New Brompton.
  56. China, Indonesia, Korea Selatan, dan Malaysia merupakan antara negara yang mempunyai pemain bertaraf-dunia secara konsisten sejak beberapa dekad yang lalu dan mendominasi pertandingan peringkat antarabangsa, yang mana China sering menjadi pendominasi sejak kebelakangan ini.
  57. Kelab ini telah layak pada pertandingan UEFA musim ini sebagai ahli Persekutuan Bola Sepak Serbia dan Montenegro semasa musim 2005-06 tetapi pada masa ini sudah menjadi ahli Persekutuan Bola Sepak Serbia yang mana secara rasminya telah menjadi pengganti kepada persatuan bola sepak sebelumnya.
  58. City layak ke perlawana akhir Piala FA 2011, perlawanan akhir pertama mereka dalam tempoh lebih daripada tiga puluh tahun, selepas mengalahkan saingan derby Manchester United pada separuh akhir, yang merupakan pertama kali mereka menyingkirkan pesaing mereka keluar dari pertandingan piala sejak 1975.
  59. Acara-acara tradisi termasuklah meminum air panjang umur, perarakan menyambut Tuhan, pertandingan ratu cantik seperti pekit Kumang dan Keling bagi kaum Iban, pendirian pokok "ranyai", bermain muzik tradisi, menari tarian asal seperti ngajat dan datun jalut, persembahan seni mempertahankan diri dan menyanyikan puisi rakyat.
  60. Beberapa pertandingan baharu—12 jika diasingkan mengikut jantina—disertakan dalam edisi kali ini, antaranya biathlon berganti-ganti campuran, lompat ski wanita, luncur ais berbunga berpasukan campuran, luge berpasukan campuran, ski paip separuh, slopestyle ski dan papan luncur salji, dan slalom selari papan luncur salji.
  61. Mereka telah melakar sejarah apabila telah menjadi juara untuk pertandingan Piala Dunia FIFA sebanyak empat kali (1934, 1938, 1982, 2006) Selain daripada itu, mereka juga telah menjadi juara Kejohanan Eropah (1968), memenangi pingat emas di pertandingan Kejohanan bola sepak Olimpik (1936) dan dua Piala Antarabangsa Eropah Tengah.
  62. UEFA, Badan pentadbir bola sepak Eropah, telah mengangkat sekatan terhadap kelab-kelab Inggeris dalam tahun 1990-an untuk bermain dalam pertandingan di Bolasepak Europah dan Laporan Taylor berkenaan dengan piawai keselamatan on stadium, yang mana dicadangkan untuk menaiktaraf kepada keseluruhan tempat duduk mahal, yang telah diterbitkan di dalam bulan Januari tahun itu.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...