Wednesday 18 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "pertunjukan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pertunjukan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Pentas Budaya digunakan bagi tujuan pembelajaran tarian atau pertunjukan seni budaya.
  2. Pengeluaran drama-drama Hong Kong, siri komedi, dan pertunjukan aneka sampai pada penonton di seluruh dunia.
  3. Lagu ini kemudiannya telah diperkenalkan oleh Bangsawan dari Indonesia yang sedang membuat pertunjukan di Singapura.
  4. Sejak itu, penduduk di sini membentuk perayaan termasuk pertunjukan lembu sambil dihiasi bunga sebagai menghormati kepada Saint Guido.
  5. Abdullah juga gemarkan pertunjukan muzikal – ‘My Fair Lady’ antara yang paling diminatinya – serta seniman klasik seperti Nat King Cole.
  6. Seawal tahun 1861, ia dipercayai bahawa pekerja di bangunan pertunjukan terkenal itu membentuk pasukan awal Crystal Palace sebagai sebuah kelab amatur.
  7. Perasmian diiringi pertunjukan bunga api sebagai gimik perasmian dan persembahan sajak, dikir barat, nasyid dan nyanyian oleh jemputan khas iaitu Mawi, M.
  8. Sesetengah masjid sedang mengatur “Hari terbuka masjid” dengan acara istimewa, budaya Islam, pertunjukan video, perbincangan dan makanan jari untuk para pelawat.
  9. Semasa satu temubual di The Tonight Show with Jay Leno, Steve mengumumkan bahawa Discovery Kids akan memajukan satu rancangan pertunjukan untuk anak perempuannya, Bindi Sue.
  10. Kelab ini ditubuhkan pada tahun 1905 di tapak bangunan pertunjukan Crystal Palace oleh pemilik stadium perlawanan akhir Piala FA, yang mahukan pasukan mereka sendiri bermain di venua bersejarah itu.
  11. Tengkarah utama timbul semasa pertunjukan awam pada 2 January 2004, apabila Irwin mengangkat anak lelakinya, Bob, di salah satu tangannya sambil menyuap bangkai ayam kepada buaya dengan tangan sebelahnya.
  12. Semasa di pertunjukan Tokyo Game Show pada 22 September 2006, Sony mengumumkan bahawa untuk model 20 GB, input HDMI akan disertakan tetapi ciri-ciri lain yang terdapat hanya pada model 60 GB tidak akan disertakan.
  13. Selain daripada persembahan tarian Sumazau, diadakan juga pertandingan nyanyian dipanggil Sugandoi, pertunjukan bina badan, dan ratu cantik atau "Unduk Ngadau", dan persembahan segala jenis kesenian dan kraftangan.
  14. Hari kebangsaan merupakan peristiwa utama dan disambut secara besar-besaran dengan mengadakan perarakan warna warni, konsert, pertunjukan pentas, pertandingan dan pelbagai lagi pertunjukan yang diadakan di tempat-tempat yang ditetapkan setiap tahun.
  15. Syarikat ini juga mengendalikan kedai dalam talian untuk menjual perkakasan dan perisian, selain daripada iTunes Store, laman webnya yang membekalkan muzik, buku audio, permainan, video muzik,pertunjukan TV, dan filem digital yang boleh dimuat turun.
  16. Namun terdapat kumpulan berbaju merah telah membuat persembahan ala-silat di hadapan Pusat membeli-Belah Sogo, dengan mengadakan pertunjukan seni mempertahankan diri dengan bantuan beberapa bongkah batu, kayu-kayan dan dianggarkan lebih kurang 200 orang berhimpun.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...