Thursday 19 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "Stadium"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "Stadium" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Dalam musim 2003 City berpindah ke Stadium Bandaraya Manchester.
  2. main Stand adalah bahagian pertama dinaik taraf di Stadium Anfield.
  3. The match was played at Lobanovsky Dynamo Stadium in Kiev, Ukraine..
  4. Perlawanan akhir berlangsung pada 23 Mei 2007 di Stadium Olimpik, Athens.
  5. Perlawanan akhir diadakan pada 23 Mei 2013 Stadium Wembley di London, England.
  6. Upacara perasmian bermula tepat pada jam 08:08:08 pm CST (12:08:08 UTC) di Stadium Nasional Beijing.
  7. Kelab ini menggunakan Stadium Reebok yang berkapasiti 28,723 penonton sebagai gelanggang tuan rumah.
  8. DBKL juga mencadangkan lain lain lokasi misalnya Titiwangsa, Merdeka Stadium and the National Stadium.
  9. Final Liga Juara-Juara UEFA 2008 UEFA berlangsung pada 21 Mei, 2008 di Stadium Luzhniki, Moscow, Rusia.
  10. Ia juga dikenali sebagai Stadium Spiridon Louis, sempena nama pemenang marathon pertama Sukan Olimpik 1896.
  11. Lallana membuat penampilan pertama untuk England pada 15 November ketika menentang Chile di Stadium Wembley.
  12. Upacara penutup diadakan pada 23 Februari 2014 antara 20:14 dan 22:25 MSK di Stadium Olimpik Fisht di Sochi.
  13. Kelab ini bermain di Stadium Bandaraya Manchester sejak tahun 2003, setelah bermain di Maine Road sejak 1923.
  14. Pembinaan Stadium Nasional Bukit Jalil bermula dengan kerja penggalian untuk membentuk mangkuk pada Mac 1994.
  15. Mereka akan berkumpul di perkarangan Masjid Negara, Dataran Merdeka, Perkarangan Stadium Merdeka dan Istana Negara.
  16. FK Austria Wien bermain di tempat halamannya iaitu di Stadium Franz Horr dengan mempunyai kapasiti 13,000 sejak 2008.
  17. R.S.C. Anderlecht bermain dalam perlawanan tuan rumah di Stadium Constant Vanden Stock yang berlokasi di Astrid Park.
  18. Pada 23 Julai 2005, Stadium Liberty telah dibuka secara rasmi sebagai Swansea dihadapi Fulham dalam perlawanan persahabatan.
  19. Dalam bulan Julai 2006 kelab tersebut berpindah Stadium Emirates bertempat duduk 60,000 di Ashburton Grove yang berhampiran.
  20. Stadium terkini, Stadium Constant Vanden Stock telah dibuka pada tahun 1983 dan menggantikan stadium lama, Stadium Emile Versx.
  21. Pemandangan matahari terbenam tentang Velodrom dan Lengkung & Plaza OAKA yang terletak bersebelahan dengan Stadium Olimpik.
  22. Upacara perasmian dan penutupan, serta acara olahraga dan perlawanan akhir bola sepak akan diadakan di Stadium Nasional Beijing.
  23. Stadium utama Sukan Olimpik 2008 ialah Stadium Nasional Beijing, yang diberi nama samaran "sarang burung" kerana bentuk rupanya.
  24. Juara semasa adalah Manchester City yang memenanginya selepas menumpaskan West Ham United di Stadium City of Manchester pada 11 Mei 2014.
  25. Perhimpunan pemuda UMNO di Stadium TPCA ini mendesak Lee Kim Sai selaku Timbalan Presiden MCA dan Menteri Buruh mestilah meletakkan jawatan.
  26. Matlamat antarabangsa pertama yang menjaringkan gol di Stadium Liberty adalah satu usaha yang 25 meter daripada Welsh antarabangsa Jason Koumas.
  27. Stadium kelab secara tradisinya dikenali sebagai Dean Court meskipun dibawah susunan penajaan semasa ia secara rasmi dipanggil Stadium Vitality.
  28. Pada 4 Februari, Sterling menjaringkan gol penyamaan menentang Bolton Wanderers di Stadium Macron untuk memberikan kemenangan 2–1 kepada Liverpool.
  29. Dia menawarkan dua tempat sebagai ganti Dataran Merdeka, iaitu Stadium Nasional Bukit Jalil dan Stadium Merdeka, tetapi kedua-duanya ditolak oleh Bersih.
  30. Berdekatan dengannya ialah Stadium Khalifa yang dihias semula dan akan menjadi tempat majlis pembukaan dan penutupan selain merupakan gelanggang olahraga.
  31. Sejak berpindah ke Stadium Bandaraya Manchester, purata kehadiran penyokong Manchester City berada dalam enam teratas di England, biasanya melebihi 40,000.
  32. Pada 22 April 2014, kemenangan 1–0 ke atas Bolton Wanderers FC di Stadium Reebok menyaksikan Leicester muncul juara Football League Championship 2013-14.
  33. Sebelum itu, perlawanan dianggap sebagai pengulangan final 2005, perbezaannya hanyalah final 2007 dilangsungkan di Stadium Olimpik Athens di Athens, Greece.
  34. Tidak lama selepas perang, Sukan Olimpik 1948 diadakan di Stadium Wembley yang asal, biarpun pada ketika bandaraya tersebut masih belum pulih daripada kesan peperangan.
  35. Selepas tragedi Stadium Heysel dan larangan terhadap semua kelab Inggeris daripada bola sepak Eropah, Everton kehilangan peluang bersaing untuk lebih banyak trofi Eropah.
  36. Mereka berpindah ke Filbert Street pada tahun 1891 dan bermain di sana untuk 111 tahun, sebelum berpindah sekali lagi, kali ini ke Stadium Walkers Stadium pada tahun 2002.
  37. 2 tahun kemudian, Alan Kennedy sekali lagi ke Stadium Wembley untuk perlawanan akhir Piala Liga menentang Manchester City F.C., tetapi sekali lagi kecewa apabila tewas 2-1.
  38. Leicester City Football Club juga dikenali sebagai the Foxes ialah sebuah kelab bola sepak profesional England yang berpangkalan di Leicester dan bermain di Stadium King Power.
  39. Antara mercu-mercu tanda lain yang terdapat di London ialah Istana Buckingham, London Eye, Piccadilly Circus, Gereja Besar St Paul, Jambatan Tower, Dataran Trafalgar dan Stadium Wembley.
  40. Sebagai contoh, Allianz Arena di Munich adalah dikenali sebagai Stadium Piala Dunia FIFA, Munich daam tempoh kejohanan, dan malah perkataan syarikat Allianz telah dipindahkan atau diliputi.
  41. Pada 1 Julai 2012, ia telah dilaporkan secara meluas dalam media nasional yang Swansea City FC telah mula fasa perancangan untuk memperluaskan Stadium Liberty oleh kira-kira 12,000 tempat duduk.
  42. Perlawanan akhir diadakan pada 21 Mei 2008 di Stadium Luzhniki di Moscow, dimana Manchester United menentang Chelsea, menyaksikan final semua kelab Inggeris untuk kali pertama dalam sejarah Piala Eropah.
  43. Manchester City telah menggunakan beberapa stadium dalam sejarah mereka: selepas bermain di lima stadium diantara tahun 1880 sehingga 1887, kelab ini bermain di Hyde Road Football Stadium selama 36 tahun.
  44. Kota Bharu diisytiharkan sebagai Bandaraya Islam pada hari Sabtu 1 Oktober 2005 jam 10 malam oleh Sultan Kelantan, DYMM Sultan Ismail Petra ibni al-Marhum Sultan Yahya Petra di Stadium Sultan Mohammed Ke IV.
  45. Negeri Melaka juga diisytiharkan sebagai 'Melaka Maju' pada 20.10.2010 pada jam 20:10 di Stadium Hang Jebat yang disempurnakan oleh Perdana Menteri Malaysia langsung dari Putra World Trade Centre (PWTC), Kuala Lumpur.
  46. Kemudian pada tahun yang sama lembaga pengarah mengumumkan permohonan perancangan adalah untuk akan dikemukakan kepada pihak berkuasa majlis membuat Stadium Liberty yang terbesar sportsclub stadium milik di negara ini.
  47. Stadium-stadium utama termasuklah Stadium Nasional Beijing, Stadium Tertutup Nasional Beijing, Pusat Akuatik Nasional Beijing, Pusat Konvensyen Hijau Olimpik, Pusat Kebudayaan dan Sukan Wukesong Beijing dan sebagainya.
  48. Kapasiti Liberty Stadium adalah 20.532 meskipun telah meningkat kepada 20,700 dan kehadiran tertinggi yang dicatatkan kini 20.650 menentang Manchester United pada 23 Dis 2012 mengalahkan rekod sebelumnya menentang Chelsea.
  49. Bersih tetap mahukan perhimpunan di adakan di Padang Merdeka tetapi Kerajaan Negeri sarawak enggan memberi kebenaran, Namun begitu Kerajaan Negeri mencadangkan mereka memilih Padang Rekreasi Song Kheng Hai atau Stadium Padang Jubilee..
  50. Tujuannya kerana pertimbangan keselamatan dan laluan alternatif.Ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming mempersoalkan krebiliti kontraktor yang membina Stadium Gong Badak di Kuala Terengganu yang runtuh tahun 2009 selepas setahun digunakan.
  51. Arsenal telah diasaskan di Woolwich, tenggara London, dalam tahun 1886, tetapi dalam tahun 1913 mereka telah berpindah ke utara merentasi bandaraya itu ke Stadium Arsenal, Highbury, yang mana menjadi rumah mereka sehingga bulan Mei 2006.
  52. Beliau menentang bekas kelab beliau, Reading di Wembley Stadium pada 30 Mei 2011 dengan keputusan 4-2 atas hatrik Scott Sinclair, bermakna Swansea City merupakan kelab pertama yang menyertai Liga Perdana, diikuti oleh kelab Cardiff City.
  53. Sebagai bentuk sokongan terhadap kebangkitan "Bola Sepak Kebangsaan", maka Stadium Nasional Bukit Jalil akhirnya dibangun pada tahun 1993 sehingga 1998 dan dibuka pada tahun 1998 sempena Sukan Komanwel 1998 yang memperhebatkan perkembangan dunia bola sepak di Malaysia.
  54. Acara-acara Sukan ini diadakan di sekitar dua gugusan lokasi; Taman Olimpik yang dibina di Lembah Imeretinsky Sochi di persisir Laut Hitam, dengan Stadium Olimpik Fisht dan lokasi dalam Sukan terletak dalam jarak berjalan, dan acara salji di bandar peranginan Krasnaya Polyana.
  55. Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar telah meminta untuk pihak Bersih menggunakan Stadium Nasional Bukit Jalil berbanding Dataran Merdeka Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Mhd Amin Nordin Abdul Aziz menolak permohonan Bersih untuk mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka.
  56. Pada 31 Ogos 1957 bertempat di stadium yang baru dirasmikan iaitu Stadium Merdeka, Kuala Lumpur telah menyaksikan peristiwa bersejarah bagi Tanah Melayu iaitu secara rasminya penyerahan pemerintahan Persekutuan Tanah Melayu daripada pemerintahan British kepada warganegara Tanah Melayu.
  57. Beliau diterima ramai, sama ada menyertai penyokong-penyokong Liverpool di sebuah pub di Cologne, Jerman pada malam sebelum perlawanan menentang Bayer Leverkusen, ataupun perarakan poster "Rafatollah" di luar Stadium Millennium di Cardiff, Rafael Benitez akan menjadi satu lagenda di Liverpool.
  58. Sebagai Swansea dan Ospreys tidak mempunyai modal untuk melabur dalam sebuah stadium baru, Majlis Bandaraya Swansea dan konsortium pemaju yang diterajui mengemukakan cadangan untuk tempat 'mangkuk' yang mampan untuk 20,520 tempat duduk di kawasan sebelah barat sungai di tapak Stadium Morfa, yang dimiliki oleh Majlis.
  59. Seperti biasa, muka depannya memaparkan Nike, dewi kemenangan Yunani yang melangkah keluar dari Stadium Panathinaiko yang menjadi tuan rumah kepada Sukan Olimpik moden yang sulung pada tahun 1896, dengan Parthenon sebagai latar belakangnya; muka belakangnya pula terpapar logo Sukan Olimpik, Sungai Thames dan garis-garis bersiri yang melambangkan "tenaga para olahragawan dan semangat perpaduan".
  60. Pasukan kedua daripada BVB, adalah juara musim 2011/12 Wilayah Barat dan dinaiktaraf ke Liga divisyen 3 buat kali kedua sejak 2009.Pasukan kendalian jurulatih David Wagner ini menunjukkan prestasi menakjubkan pada separuh musim kedua meskipun ketinggalan 14 mata berbanding juara separuh musim pertama, Sportfreunde Lotte.Pasukan ini bermain di Stadium Rote Erd yang boleh memuatkan seramai 10000 penonton.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...