Thursday 19 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "suai"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "suai" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Kurang dari dua peratus dari kawasan kerajaan ini adalah tanah suai tani.
  2. Abjad Arab yang diperkenalkan ini diubah suai agar sesuai dengan bahasa Melayu klasik lisan.
  3. Keperluan-keperluan matematik kerelatifan am diubah suai lagi oleh prinsip-prinsip yang lain.
  4. Penanaman tanaman di tanah suai tani dan penternakan haiwan di kawasan ragut merupakan asas pertanian.
  5. Buku-buku pada ruas yang pendek menghasilkan struktur-struktur yang dapat diubah suai untuk menjadi daun.
  6. Kali terakhir IPA diubah suai adalah pada bulan Mei 2005, yang mana aksara bagi kibasan bibir-gigi ditambah.
  7. Oleh sebab bangunan utama PBB telah lama, PBB adalah dalam proses mengubah suai serta memperbesar bangunan ini.
  8. Dengan percantuman itu, bendera Persekutuan Tanah Melayu telah diubah suai untuk mengambil kira penambahan negeri-negeri tersebut.
  9. Walau bagaimanapun, menurut peraturan hak cipta hari ini, nota muzik asal tidak lagi boleh diubah suai sesuka hati tanpa alasan ataupun arahan rasmi.
  10. Pada dasarnya, sebuah struktur bunga terbentuk pada tunas terubah suai atau paksi yang mempunyai meristem apeks yang tidak bertumbuh secara berterusan.
  11. Kitin merupakan sejenis polisakarida terubah suai yang mengandungi nitrogen; ia disintesiskan daripada unit-unit N-asetilglukosamina -2-deoksi-D-glukosa).
  12. Setiap contoh nombor besar yang diketahui sebenarnya menggunakan sistem perduapuluhan yang diubah suai ini, dengan paras yang ketiganya bernilai gandaan 18x20.
  13. Bagaimanapun, bagi artropod, ia lazimnya terubah suai menjadi terbenam dalam sklerotin, sejenis matriks berprotein samak yang membentuk sebahagian besar rangka luar.
  14. Kriteria, yang merupakan versi yang diubah suai daripada pekali UEFA, langkah-langkah perkara seperti pemasaran dan stadium untuk menentukan bilangan tertentu tempat persatuan yang menerima.
  15. Lembaga ini mengulas permintaan kewangan dan cadangan belanjawan lalu memperuntukkan dana bagi setiap universiti dalam sistem, serta juga meluluskan program pengajaran baru dan juga membatalkan atau mengubah suai program sedia ada.
  16. Pada tahun-tahun kemudian, beliau mengubah suai ceritanya dan mengatakan bahawa kecederaan itu berlaku apabila seorang konduktor yang bertujuan untuk membantunya memasuki gerabak kereta api yang sudah bergerak mengangkat telinganya.
  17. Pertumbuhan perladangan organik telah membaharui penyelidikan teknologi alternatif seperti pengurusan perosak sepadu dan pembiakbakaan pilihan, dengan pembangunan teknologi aliran utama yang terkini termasuklah makanan terubah suai genetik.
  18. Kesemua keempatnya ditauliahkan kembali kesemua di bawah pentakbiran Reagan dan diubah suai bagi membawa Peluru berpandu Tomahawk, dengan New Jersey terbabit dalam pengeboman Lubnan, sementara Missouri dan Wisconsin membedil meriam 16-inci mereka pada sasaran darat dan melancarkan peluru berpandu dalam Perang Teluk.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...