Thursday 19 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "dikurangkan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "dikurangkan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Sekurang-kurangnya lima orang telah mati, dikurangkan untuk abu dalam bandar Paligtahua.
  2. Menurut Lim, kos pengeluaran syiling ini dikurangkan sebanyak 49% disebabkan perubahan pada kandungan logam.
  3. Semua bilangan banduan telah dikurangkan kepada 2,504 dan juga dipaksa untuk berarak ke Kawat Maut Sandakan.
  4. Namun begitu, variasi boleh dikurangkan oleh kejadian-kejadian lain seperti pemilihan semula jadi dan hanyutan.
  5. Risiko mengalami kencing manis jenis 2 boleh dikurangkan dengan banyaknya dengan mengurangkan berat atau mengekalkan berat badan normal.
  6. Di Jepun yang selalu menghadapi masalah gempa bumi, getah diletakkan di bawah bangunan agar gegaran dapat dikurangkan dan tidak mudah runtuh.
  7. Melalui proses ini gas asli yang telah bertukar dalam bentuk cecair dikurangkan menjadi 1/600 dari jumlah isipadu gas asli di dalam bentuk gas.
  8. Satu abad kemudian, Norway bergabung dengan Denmark dan peranan Oslo dikurangkan sebagai pusat pentadbiran wilayah dan raja-raja tinggal di Copenhagen.
  9. Senarai ini dihantar ke pakar-pakar terpilih dalam bidang kerja setiap calon dan, selepas itu, senarai dikurangkan lagi kepada kira-kira 15 calon muktamad.
  10. Arsenal dikurangkan kepada sepuluh pemain di awal perlawanan, dengan penjaga gol Lehmann di buang padang akibat menjatuhkan Samuel Eto'o dipinggir luar kawasan beliau.
  11. Setelah rayuan, hukuman tersebut dikurangkan kepada 8 mata dan mereka dibenarkan menyertai Liga Juara-Juara 2006-07, di mana mereka berjaya memenangi kejohanan tersebut.
  12. Gejala tarikan boleh dikurangkan dengan mengurangkan dos opioid secara perlahan-lahan selama beberapa hari atau minggu, selepas bertukar kepada opioid tindak lama seperti metadon.
  13. Bagaimanapun, sejak tahun 2000 dengan peningkatan menguntungkan bahawa negara telah mengalami belanjawan adalah dikurangkan kepada.5% KDNK, dan masa ini perbelanjaan tahunannya adalah ASD$6.062 bilion (2005).
  14. Mata wang baru ini tidak terjejas tetapi wang kertas dolar Malaya dan Borneo British masih ditetapkan pada 8.57 dolar sepaun; oleh itu, wang-wang kertas yang lama ini dikurangkan nilainya kepada 85 sen seringgit.
  15. Realitinya, kebarangkalian ralat mentaksahkan bukti bantuan komputerr boleh dikurangkan dengan memasukkan semak lawahan dan semak sendiri dalam pengiraan, dan dengan membangunkan beberapa pendekatan dan program bebas.
  16. Penggunaan opioid secara berterusan akan mendorong pergantungan fizikal, yang boleh dilihat daripada sindrom tarikan akut apabila pengambilan dadah tersebut dihentikan atau dikurangkan secara cepat, atau apabila antagonis digunakan.
  17. Muhammad kembali ke Tuhan dan banyak kali memintanya, dan diluluskan dengan kurangan lima solat, hingga bilangan dikurangkan ke lima dalam jumlah, dengan kurnianya bahawa jika mereka didirikan dengan sempurna, orang yang bersolat kekal akan mendapat kadar pahala sama dengan pahala lima puluh solat.
  18. Disebabkan oleh kekerasan FIFA, perbadanan pentadbiran bola sepak antarabangsa, bahawa liga-liga domestik mengurangkan bilangan perlawanan, bilangan kelab dikurangkan kepada 20 buah pada tahun 1995 apabila 4 pasukan diturunpangkatkan daripada liga ini manakala hanya 2 pasukan dinaikpangkatkan ke liga ini.
  19. Dengan KDNK 2005 €94.376 bilion, bandar raya itu menghasilkan 6.7% daripada KDNK negara (lebih daripada mana-mana bandar raya yang lain di Itali), dan kadar penganggurannya, dikurangkan dari 11.1% ke 6.5% di antara 2001 dan 2005, kini adalah salah satu daripada kadar terendah di semua ibu negara Kesatuan Eropah.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...