Friday 13 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "konsortium"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "konsortium" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Nauru terkenal dengan hasil produk fosfatnya yang telah ditambang oleh konsortium asing sejak 90 tahun terakhir.
  2. AACS LA, sebuah konsortium yang diasaskan pada tahun 2004, telah memajukan platform DRM yang boleh digunakan untuk mengedarkan filem kepada pengguna dengan selamat.
  3. Perikatan Teknologi dan Perkhidmatan Maklumat Dunia ialah sebuah konsortium yang terdiri dari melebihi 60 buah persatuan industri teknologi maklumat (IT) daripada ekonomi-ekonomi di seluruh dunia.
  4. Pada 10 Februari 2011, Vichai Raksriaksorn sebagai sebahagian daripada konsortium Asia Football Investments, dilanti sebagai pengerusi baru selepas Mandarić meninggalkan kelab itu pada bulan November.
  5. Menara 1 dibina oleh konsortium Jepun yang dipimpin oleh Hazama Corporation manakala Menara 2 dibina oleh dua kontraktor Korea Selatan, iaitu Samsung C&T dan Kukdong Engineering & Construction.
  6. Perancis mempunyai industri aeroangkasa penting yang diterajui konsortium Eropah Airbus, dan merupakan satu-satunya kuasa Eropah yang mempunyai spaceport kebangsaan sendirinya (Centre Spatial Guyanais).
  7. Pada bulan Ogos 2010, berikutan perjanjian penajaan jersi tiga tahun dengan King Power Group, Mandarić menjual kelab itu kepada konsortium Thailand, Asian Football Investments diketuai oleh King Power Group, Vichai Raksriaksorn.
  8. Sebagai Swansea dan Ospreys tidak mempunyai modal untuk melabur dalam sebuah stadium baru, Majlis Bandaraya Swansea dan konsortium pemaju yang diterajui mengemukakan cadangan untuk tempat 'mangkuk' yang mampan untuk 20,520 tempat duduk di kawasan sebelah barat sungai di tapak Stadium Morfa, yang dimiliki oleh Majlis.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...