Monday 16 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "pemindahan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pemindahan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Sejumlah 35 pusat pemindahan telah dibuka.
  2. Acara berlangsung di dataran Istana Negara, menandakan pemindahan secara rasminya.
  3. Beberapa buah negara mempunyai bank darah untuk memenuhi permintaan untuk pemindahan darah.
  4. coli berkembang melalui proses biologi alami mutasi dan melalui pemindahan gen hos mendatar.
  5. Dua pusat pemindahan turut dinaiki air dan 1,793 mangsa banjir terpaksa dipindahkan ke tempat lain.
  6. Antara Sehingga 90,000 orang telah dipindahkan dan bekalan makanan di pusat pemindahan dilaporkan terhad.
  7. APMM telah menerima 17 buah kapal dari armada TLDM dengan pemindahan secara hot transfer untuk perkhidmatan APMM.
  8. Semasa perubahan keadaan jirim, pemindahan tenaga akan berlaku iaitu sama ada tenaga haba diserap atau dibebaskan.
  9. Seramai 109,831 orang dari 24,765 keluarga telah berpindah ke 344 pusat pemindahan banjir yang telah dibuka semula.
  10. Bagaimanapun, oleh sejak kes itu telah berlangsung, pemindahan Harun tidak akan dikuatkuasakan sehingga kes itu ditutup.
  11. Selain itu, status Afrika Selatan sebagai pusat pemindahan perkapalan bagi dadah heroin dan kokaina telah mencetuskan kontroversi.
  12. Bukan sahaja madrasah ini menjadi tanda kedudukan, ia juga menjadi cara yang berkesan bagi pemindahan kekayaan dan kedudukan kepada pewaris.
  13. Pengkonjugatan bakteria, iaitu pemindahan DNA antara dua bakteria, sering salah dianggapi sebagai pembiakan seks kerana selok-beloknya adalah serupa.
  14. Pendarahan teruk, sama ada melalui kemalangan atau tidak, dan juga sesetengah penyakit darah seperti anemia dan thalassemia, memerlukan pemindahan darah.
  15. Beliau menyalakan lampu-lampu elektrik di beberapa lokasi di sekitar New York, membuktikan potensi penggunaan pemindahan kuasa elektrik secara tanpa wayar.
  16. Kemudian pada 13 Mei, pemerintah Indonesia menaikkan taraf berjaga-jaga kepada taraf tertinggi, merah, dan mengarahkan pemindahan semua penduduk dengan segera.
  17. Konjugasi berbeza daripada transformasi dan tranduksi kerana ia melibatkan kehadiran dua sel bakteria dan ia juga melibatkan pemindahan maklumat genetik yang lebih banyak.
  18. Kepimpinan UMNO Baru hampir terdiri pada keseluruhannya daripada ahli-ahli Pasukan A yang kemudian memulakan pemindahan aset UMNO "lama" ke UMNO baru dalam bulan-bulan yang berikut.
  19. Disebabkan perindustrian dan pemindahan daripada negara lain ke Empayar Austria, populasi Vienna meningkat dengan ketara selepas kota ini diisytiharkan sebagai ibu negara Austria-Hungary.
  20. Jangkitan berlaku melalui pelbagai cara seperti memakan daging berlarva yang tidak dimasak dengan sempurna, melalui luka terbuka, melalui pemindahan melalui serangga penghisap darah, dan sebagainya.
  21. Jenis mutasi yang ketiga tidak melibatkan pertukaran bes, tetapi pemindahan satu bahagian kromosom dan bercantum pada kawasan yang lain pada kromosom yang sama, ataupun dengan kromosom yang berlainan.
  22. Larian Obor Olimpik adalah pemindahan nyalaan api Olimpik daripada Ancient Olympia, Greece — di mana Sukan Olimpik pertama telah diadakan beribu-ribu tahun dahulu — ke stadium bandar raya tuan rumah Sukan Olimpik kini.
  23. Pada tahun 1945, semasa keadaan menjadi genting bagi tentera Jepun, Tentera Darat Ke-25 diletakkan di bawah perintah Tentera Darat Wilayah Tujuh Jepun, dengan pemindahan markasnya ke Bukittinggi di kawasan tinggi Sumatra sehinggalah Jepun menyerah kalah pada bulan Ogos 1945.
  24. Pada musim panas tahun 2009, kelab ini telah melakukan perbelanjaan pemindahan ke tahap yang tidak pernah berlaku sebelum ini, dengan perbelanjaan lebih daripada x 100 juta untuk pemain Gareth Barry, Roque Santa Cruz, Kolo Tourx, Emmanuel Adebayor, Carlos Txvez dan Joleon Lescott.
  25. Fasa kedua projek monorel ini pada mulanya dirancang dengan landasan yang sedia ada akan disambung dengan 1.6 kilometer lagi landasan bermula di Jambatan Chan Koon Cheng ke The Stadhuys.Namun begitu, ianya diubah dari Stesen Hang Jebat di Taman Rempah ke Jalan Tun Mutahir dan Jalan Tun Ali ke Stesen Hang Tuah di Jalan Bunga Raya sepanjang 1.3 kilometer.Fasa kedua projek itu juga akan mengandungi satu stesen penyelenggaraan di persimpangan Jalan Tun Ali dan Jalan Tun Mutahir bagi memastikan sistem monorel itu menepati piawaian yang ditetapkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat.Antara penambahbaikan yang dilakukan pada fasa kedua projek ini adalah terdapat pintu bantuan kecemasan di gerabak, menyediakan laluan antara gerabak, pusat kawal trafik dan sistem pemindahan automatik selain generator.Proses pembinaan fasa dua bermula pada bulan Disember 2011 dan dijangka siap pada Februari 2013.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...