Tuesday 17 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "penambahbaikan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penambahbaikan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Persatuan bagi penambahbaikan aliran transit Lembah Klang mengkritik projek ini dan menyeru agar kerajaan negeri Melaka menambah baik perkhidmatan bas di negeri Melaka terlebih dahulu.
  2. Ia masih dilihat sekiranya perancangan ini akan diteruskan atau ia hanya satu plot untuk memaksa pemilik (Comune di Milano) untuk menjual stadium kepada Milan dengan harga nominal supaya kerja-kerja penambahbaikan dapat dilaksanakan.
  3. Hong Kong merangkumi 18 daerah pentadbiran, setiap satu diwakili oleh sebuah majlis daerah yang menasihati kerajaan dalam perkara setempat seperti kemudahan awam, program komuniti, aktiviti kebudayaan dan penambahbaikan alam sekitar.
  4. Pada masa baru-baru ini, penambahbaikan dalam teleskop dan penggunaan kapal angkasa tanpa manusia telah membolehkan penyiasatan dari fenomena geologikal seperti pergunungan dan kawah, dan fenomena meteorologikal bermusim seperti awan, ribut debu dan litupan ais pada planet lain.
  5. Fasa kedua projek monorel ini pada mulanya dirancang dengan landasan yang sedia ada akan disambung dengan 1.6 kilometer lagi landasan bermula di Jambatan Chan Koon Cheng ke The Stadhuys.Namun begitu, ianya diubah dari Stesen Hang Jebat di Taman Rempah ke Jalan Tun Mutahir dan Jalan Tun Ali ke Stesen Hang Tuah di Jalan Bunga Raya sepanjang 1.3 kilometer.Fasa kedua projek itu juga akan mengandungi satu stesen penyelenggaraan di persimpangan Jalan Tun Ali dan Jalan Tun Mutahir bagi memastikan sistem monorel itu menepati piawaian yang ditetapkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat.Antara penambahbaikan yang dilakukan pada fasa kedua projek ini adalah terdapat pintu bantuan kecemasan di gerabak, menyediakan laluan antara gerabak, pusat kawal trafik dan sistem pemindahan automatik selain generator.Proses pembinaan fasa dua bermula pada bulan Disember 2011 dan dijangka siap pada Februari 2013.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...