Tuesday 17 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "penonton"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penonton" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Jumlah penonton menjangkau 8,000 untuk satu perlawanan.
  2. Dalam tahun 1906, teres bertingkat untuk penonton dibina.
  3. Kapasiti penonton Anfield keseluruhan ketika ini adalah 45,362.
  4. Diriwayat penonton di The Kop boleh menyedut masuk bola ke dalam gawang!
  5. Malam perasmian disaksikan oleh 27,000 penonton yang disiarkan ke seantero dunia.
  6. Hampir semua penonton di dalam panggung tersebut mati di dalam keadaan yang sangat mengerikan.
  7. Kapasiti penonton di The Kop sekarang adalah 12,409 dengan 9 tempta untuk mereka yang kurang upaya.
  8. 2500 bas besar dan 4500 bas mini akan beroperasi mengangkut penonton dari gelanggang ke gelanggang.
  9. Kelab ini menggunakan Stadium Reebok yang berkapasiti 28,723 penonton sebagai gelanggang tuan rumah.
  10. Stadium Craven Cottage yang bermuatan 24,500 penonton merupakan gelanggang tuan rumah bagi kelab ini.
  11. Pengeluaran drama-drama Hong Kong, siri komedi, dan pertunjukan aneka sampai pada penonton di seluruh dunia.
  12. Boleh menampung 72,000 penonton ketika Sukan Olimpik tapi hanya 56,700 penonton semasa acara balapan dan padang.
  13. Ia memberi kesan yang amat sangat sehingga dilaporkan ada penonton yang pengsan kerana menonton filem-filem tersebut.
  14. Beberapa iklan disiarkan dalam bahasa Cina di skrin pawagam menyuruh penonton dari kalangan Cina keluar dari panggung.
  15. Formula Satu mempunyai jumlah penonton televisyen global sebanyak 527 juta orang sepanjang Kejuaraan Dunia Formula Satu 2010.
  16. Pengkritik Al Jazeera menuduh bahawa sensasi terbitan saluran tersebut disengajakan bagi meningkatkan jumlah penonton saluran berkenaan.
  17. Untuk dapat memahami cerita wayang (lakon), penonton harus mempunyai pengetahuan akan tokoh-tokoh wayang yang bayangannya tampil di layar.
  18. Tetapi pada 10 September, lebih 3,000 orang penonton menyaksikan Liverpool menewaskan Stocton dan berada di tangga teratas Liga Lancashire.
  19. Pada akhir perlawanan, semua pemain telah menerima beberapa paket rokok sebagai hadiah daripada 4,000 penonton yang bertindak membalingnya.
  20. BBC dikehendaki oleh piagamnya untuk memastikan dirinya bebas dari pengaruh politik dan komersial serta hanya menyambut kehendak penonton dan pendengarnya.
  21. Beliau mencapai kemasyhuran apabila beliau menunjukkan peranan yang dimainkan oleh gelang-O penggalak roket dalam malapetaka itu kepada para penonton televisyen.
  22. Stesen TV3 telah menjadi perintis fesyen dengan menghasilkan pengeluaran rancangan tempatan berkualiti dan telah manarik perhatian dan kesetiaan penonton Malaysia.
  23. Kesan daripada itu, pemuda-pemuda cina tersebut telah menyerbu masuk ke dalam panggung dan menyerang dan menyembelih penonton yang ada dan membakar pawagam tersebut.
  24. Pelbagai filem hantu Melayu diadaptasikan seperti Pontianak, Dendam Pontianak, dan Pontianak Gua Musang mendapat sambutan hangat daripada para penonton pada masa itu.
  25. Kapisiti penonton berjumlah 11,762 orang, terdiri dari 4,600 orang di bahagian atas dan 6,814 orang di bahagian bawah serta 348 orang lagi di dalam bilik-bilik eksekutif.
  26. Tambahan pula, kumpulan kebajikan kanak-kanak, kumpulan hak-hak haiwan, dan kebanyakan penonton Irwin mengkritik tindakannya yang disifatkan sebagai penderaan kanak-kanak.
  27. Misalnya, berenang secara bersaingan di hadapan ribuan penonton akan dikira sebagai sukan tetapi berenang bersendirian di kolam atau laut dilihat sebagai aktiviti rekreasi.
  28. Penguasaan penonton Cina adalah kurang berbanding penonton Melayu kerana penonton Cina lebih banyak menonton saluran RTM2,8TV,TV7 dan Astro Hua Hee Dai (Saluran berbahasa Hokkien).
  29. Sistem laluan kereta api bawah tanah Beijing telah diperbaiki dan diperbesar sehingga dapat memuatkan dua kali lebih pengguna untuk menampung keperluan pelancong dan penonton Sukan Olimpik.
  30. Kelab ini juga memegang purata tertinggi kehadiran penonton dalam sejarah bola sepak Inggeris sepanjang 34 musim, dengan pengecualian pada tahun 1987-89 semasa pembangunan semula Old Trafford.
  31. Satu kebakaran di Hyde Road memusnahkan tempat penonton utama pada tahun 1920, dan pada tahun 1923 kelab ini berpindah ke stadium yang baru dibina mereka,Maine Road yang terletak di Moss Side.
  32. Selepas penyingkiran ke Divisyen Dua pada tahun 1963, masa depan City kelihatan gelap dengan rekod kehadiran penonton yang rendah iaitu 8,015 penonton ketika menentang Swindon Town pada Januari 1965.
  33. Semenjak pelancarannya, TV3 telah mendahului stesen televisyen lain di Malaysia dan telah dua kali menjangkau 41% bahagian penonton, peratusan penonton tertinggi pernah dicapai oleh sebuah stesen televisyen Malaysia.
  34. Semasa musim Piala FA 1934, Manchester City memecah rekod penonton teramai dalam sejarah kelab bola sepak Inggeris, 84569 peminat membanjiri Maine Road untuk pusingan keenam Piala FA menentang Stoke City pada tahun 1934 -.
  35. Willi Weber, iaitu pengurus Schumacher, memberi jaminan kepada Jordan bahawa Schumacher tahu akan litar Spa yang mencabar itu, meskipun pada hakikatnya beliau hanya pernah melihat litar tersebut sebagai seorang penonton sahaja.
  36. Oleh kerana stadium-stadium telah dibaikpulih dan penonton perlawanan serta keuntungan meningkat, pasukan-pasukan teratas kembali memikirkan untuk meinggalkan Liga Bola sepak untuk mengaut peningkatan masuk duit dipam ke dalam sukan itu.
  37. Main Stand boleh menampung sejumlah 12,277 orang penonton, terdiri dari 9,597 orang penonton di gelanggang duduk utama, 2,409 orang di bahagian Paddock, 177 di bilik Pengarah, 54 orang di bilik Akhbar dan ruang untuk 40 orang kurang upaya.
  38. Seksyen ini telah dibina semula tahun 1998 sebagai tempat duduk dengan dengan dua bahagian, dan kini boleh memuatkan 9,074 penonton dengan 2,654 orang penonton di bahagian atas dan 6,391penonton di bahagian bawah bersama-sama 29 tempat untuk mereka yang kurang upaya.
  39. Dalang memainkan wayang kulit di balik kelir, iaitu layar yang terbuat dari kain putih, sementara di belakangnya disuluhkan lampu eletrik atau lampu minyak, sehingga para penonton yang berada disebelah berlawanan layar dapat melihat bayangan wayang yang berada ke kelir.
  40. Mercun juga biasa diguna, tetapi ia juga telah menyebabkan perlawanan kedua suku akhir Liga Juara-Juara 2004-05 di antara Milan dan Inter pada 12 April, 2005, dihentikan setelah mercun yang dilemparkan dari tempat duduk penonton oleh penyokong Inter terkena bahu penjaga gol Milan Dida.
  41. Liga Bolasepak Bahagian Pertama, yang mana telah menjadi aras bolasepak Inggeris tertinggi sejak 1888, telab berada di bealakang liga-liga asing seperti Serie A Itali dan La Liga Sepanyol dalam jumlah bilangan penonton dan keuntungan, dan banyak pemain Inggeris telah berpindah ke luar negeri.
  42. Dengan empat pusat penyiaran di Doha, Kuala Lumpur, London dan Washington DC serta jabatan biro berita antarabangsa di segenap penjuru dunia, Al Jazeera English bertekad untuk melaraskan agenda berita, merumpunkan budaya dan menyalurkan pandangan umum kepada lebih 1 bilion penonton televisyen berbahasa Inggeris.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...