Tuesday 17 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "pengunjung"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pengunjung" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Dibuka kepada pengunjung pada tahun 1992.
  2. Para pembeli dan pengunjung dibenarkan masuk semula tiga jam kemudian pada tengah hari.
  3. Didalamnya tedapat sebuah kuil Hindu.Untuk sampai ke gua ini pengunjung perlu menaiki 272 anak tangga.
  4. Bilangan pengunjung ke Vietnam untuk tujuan pelancongan dan percutian naik mendadak sepanjang sepulu tahun dahulu.
  5. Di Tawau ini, para pengunjung dari luar tidak akan berpuas hati dengan pulang jika tidak membawa balik buah tangan.
  6. Di Tawau ini tidak kurang juga terdapat mercu tanda yang boleh dilihat dan menjadi tarikan kepada pada pengunjung luar untuk dilawati.
  7. Di Taman Bukit Tawau ini juga disediakan kemudahan hotel dan chalet dengan harga yang berpatutan untuk pengunjung yang ingin bermalam di sini.
  8. Para pengunjung biasanya menggunakan zon waktu yang sesuai seperti zon waktu Greenwich atau zon waktu tempatan di mana mereka memulakan ekspedisi.
  9. Dataran Seremban yang menghiasi pintu masuk utama ke bandar Seremban mulai mengamit perhatian dan menjadi kawasan tumpuan pengunjung yang popular.
  10. Dengan kehijauan dan ketenangan kawasan ini, pengunjung bukan sahaja dapat melihat keindahan malah dapat menenangkan fikiran selepas seharian melakukan tugas.
  11. Keganasan dan kemusnahan oleh pengunjung ke Bournemouth berterusan pada hujung minggu cuti, menyebabkan kerosakan lebih daripada x1 juta dan kecederaan kepada penyokong dan pegawai polis.
  12. Antara kumpulan pengunjung yang tiba di stadium adalah Kadet, Pengakap Laut, Pandu Puteri (berpakaian biru muda), Pengakap (dengan kain skaf, berwarna merah dan emas, merah dan hitam, merah dan biru, merah dan putih), Pasukan Briged St.
  13. Taman ini yang telah diubahsuai menjadi lebih cantik dan menarik dengan tasik mini buatan, laluan trek berjogging yang panjang di sebalik kehijauan fauna yang menyegarkan, taman permainan kanak kanak, gimnasium rakyat, pasar mini buah-buahan FAMA, kemudahan surau dan tandas serta kemudahan ruang letak kereta yang luas untuk para pengunjung yang datang.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...