Tuesday 17 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "penyesuaian"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penyesuaian" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ia juga mempunyai paru-paru hasil penyesuaian evolusi bagi membolehkannya hidup di darat.
  2. Oleh sebab badan mudah melakukan penyesuaian dengan euforia, penyalahguna akan terus menaikkan dos opioid.
  3. Kulit katak adalah separa telap, menjadikan mereka mudah terdedah kepada kekeringan, dengan itu mereka sama ada tinggal di tempat-tempat yang lembap atau mempunyaipenyesuaian khas untuk menangani habitat kering.
  4. Katak dan kodok sering dibezakan berdasarkan wajahnya yang disebabkan penyesuaian yang tertumpu kepada persekitaran kering di kalangan haiwan yang bergelar kodok; bagaimanapun, pembezaan ini tiada dasar taksonominya.
  5. Melihat kepada Protokol Sempadan itu jelas bahawa perjanjian itu bukan sahaja memindahkan Kelantan, Terangganu, Kedah dan Perlis kepada pemerintahan British tetapi jugak membuat penyesuaian besar kepada sempadan negeri yang sedia ada ketika itu.
  6. Sesetengah stadium juga mempunyai kapasiti yang lebih rendah untuk Piala Dunia, sebagai peraturan-peraturan FIFA larangan tempat berdiri; walau bagaimanapun, ini merupakan penyesuaian kerana beberapa stadium disenaraikan dalam UEFA 5-star ranking.
  7. Usaha-usaha telah ditumpukan terhadap pengurangan gas rumah tanaman yang menyebabkan pertukaran iklim dan penciptaan strategi penyesuaian bagi membantu spesies, ekosistem, manusia, negara dan wilayah untuk menyesuaikan diri dengan pertukaran-pertukaran iklim.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...