Wednesday 18 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "profesional"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "profesional" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Pengamal kejuruteraan profesional dipanggil jurutera.
  2. ialah kelab bola sepak profesional England yang berpusat di utara London.
  3. Kini, hampir 16% pekerja profesional di Malaysia terdiri daripada kaum India.
  4. Real Madrid Club de Fxtbol merupakan kelab bola sepak profesional berpengkalan di Madrid.
  5. Kebanyakan golongan profesional terdiri daripada kaum Tamil Sri Lanka dan Kaum Malayalee.
  6. Orang Minangkabau sangat menonjol dibidang perniagaan, sebagai profesional dan intelektual.
  7. Juga pada tahun 1910, kelab ini menandatangani pemain bola sepak profesional pertama mereka, B.
  8. Beliau adalah ketua profesional ATM yang dilantik oleh Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong.
  9. Mereka menukar nama mereka sekali lagi kepada Woolwich Arsenal selepas menjadi profesional pada tahun 1891.
  10. Pada musim panas seterusnya, Ferguson berhijrah ke Dunfermline, dan menjadi pemain profesional sepenuh masa.
  11. Nama pangkat Jeneral muncul buat pertama kali pada masa penubuhan angkatan tentera profesional dalam abad ke-17.
  12. Queens Park Rangers Football Club ialah kelab bola sepak profesional Inggeris, berpangkalan di White City, London.
  13. John McKenna dilantik menjadi Pengarah mengambil 13 orang pemain profesional dari Scotland untuk menyertai Liverpool.
  14. adalah sebuah kelab bola sepak profesional di bandaraya Liverpool, daerah Merseyside di wilayah Barat Laut di England.
  15. Kelab profesional juga kebiasaanya memaparkan nama pemain ataupun nama samaran dibelakang baju, diatas nombor pasukan.
  16. Jordan Brian Henderson ialah pemain bola sepak profesional Inggeris dan kapten pasukan Liga Perdana Inggeris, Liverpool.
  17. Kajian profesional 2015 oleh Soccerex meletakkannya sebagai pemain muda paling berharga di Eropah, dengan nilai €49 juta.
  18. Dilahirkan di Sunderland, Tyne and Wear, Henderson menandatangani kontrak profesional bersama Sunderland pada 1 Julai 2008.
  19. Crystal Palace Football Club ialah sebuah kelab bola sepak profesional England yang berpangkalan di Norwood Selatan, London.
  20. Perlawanan pertama kelab profesional adalah keputusan seri 1-1 di Padang Vetch menentang Cardiff City pada 7 September 1912.
  21. Pada 28 April 2008, Lallana menjaringkan gol profesional pertamanya untuk Southampton ketika menentang West Bromwich Albion.
  22. Kelab ini dikenali sebagai kelab bola sepak profesional yang bermain di Primeira Liga, liga teratas sistem bola sepak Portugal.
  23. Ketua profesional Tentera Darat Malaysia digelar Panglima Tentera Darat lazimnya ialah seorang pegawai tinggi berpangkat Jeneral.
  24. Liga Perdana Inggeris, biasanya dirujuk sebagai Premiership, merupakan kejohanan liga profesional Inggeris untuk kelab bola sepak.
  25. Tambahan pula, Apple juga merupakan pembekal produk perisian industri audio dan filem profesional (serta juga "prosumer") yang utama.
  26. Associazione Calcio Milan, atau lebih dikenali sebagai Milan, merupakan kelab bola sepak profesional Itali yang berpangkalan di Milan.
  27. Pegawai perubatan dan undang-undang profesional mengesa mangsa mendapatkan pertolongan untuk melaporkan jenayah dan mendapatkan rawatan.
  28. Bennett mempengerusikan Dewan Pengusaha New South Wales, Gabungan Dewan Pengusaha Australia (1933-34) dan beberapa badan profesional yang lain.
  29. Bagaimanapun pihak kerajaan menawarkan peluang pelajaran yang samarata dan ada di antara mereka kini menjawat jawatan profesional seperti doktor.
  30. Adam David Lallana ialah pemain bola sepak profesional England yang bermain sebagai pemain tengah untuk Liverpool dan pasukan kebangsaan England.
  31. Permainan profesional lelaki diuruskan oleh PSA (Persatuan Skuasy Profesional) dan wanita oleh WISPA (Persatuan Pemain Skuasy Antarabangsa Wanita).
  32. John McKenna dilantik menjadi Pengarah dan Pengurus Pasukan dan terus mengambil 13 orang pemain profesional dari Scotland untuk menyertai Liverpool.
  33. Manakala pada tahun 1934, undang buruh dilaksanakan yang melarang orang kulit hitam daripada menyertai sektor perdagangan dan profesional yang lain.
  34. Majlis Nasional pula mempunyai 40 kerusi, yang diwakili perwakilan-perwakilan daripada kumpulan-kumpulan sosial, ekonomi, profesional dan lain-lain.
  35. Angkatan Tentera Malaysia ialah pihak yang bertanggungjawab terhadap pertahanan nasional dengan kata lain ialah pasukan tentera profesional negara Malaysia.
  36. Berikutan dengan pengantungan bolasepak profesional Inggeris semasa World War II, Arsenal telah menjuarai liga pada tahun 1948 dan 1953 dan piala FA Cup pada tahun 1950.
  37. Sijil kemahiran dari badan profesional seperti CCNA certificate, Linux Red Hat certificate, dan sebagainya amat diperlukan bagi mendapat tempat di syarikat multinasional.
  38. Raheem Shaquille Sterling merupakan seorang pemain bola sepak profesional England yang bermain sebagai pemain tengah untuk Manchester City dan pasukan kebangsaan England.
  39. Kumpulan Ghee Hin membalas dengan dengan membawa 4,000 orang pejuang profesional dari negeri China yang dibawa masuk melalui Pulau Pinang untuk menyerang kumpulan Hai San.
  40. Leicester City Football Club juga dikenali sebagai the Foxes ialah sebuah kelab bola sepak profesional England yang berpangkalan di Leicester dan bermain di Stadium King Power.
  41. Antara tugas-tugas terakhir Feynman sebagai profesional ialah pelantikannya kepada Suruhanjaya Rogers yang menyiasat bencana bolak-balik angkasa lepas Challenger pada tahun 1986.
  42. Ahli-ahi profesional melakukan berbagai-bagai tugas yang berbeza-beza dari pemasangan perisian penggunaan sehingga perekaan bentuk rangkaian komputer dan pangkalan data maklumat.
  43. Rickie Lee Lambert ialah pemain bola sepak profesional Inggeris yang bermain sebagai penyerang untuk kelab Liga Perdana Inggeris, West Bromwich Albion dan pasukan kebangsaan England.
  44. A.F.C. Bournemouth ialah sebuah kelab bola sepak profesional yang berpangkalan di Bournemouth, Dorset dan bermain dalam Liga Perdana Inggeris, peringkat tertinggi bola sepak Inggeris.
  45. Aplikasi-aplikasi profesional dan "prosumer" Apple yang digunakan, terutamanya dalam komputer Mac, termasuk Final Cut Pro, Logic Audio, Final Cut Studio, dan alat-alat industri yang berkait.
  46. Dengan itu, beliau bersama-sama Robbie Fowler, Michael Owen, Jamie Carragher dan Steve McManaman menjadi antara produk The Academy yang berjaya di peringkat tertinggi sebagai profesionalbolas sepak.
  47. Kaya dengan tema-tema rasisme, cinta, kecemburuan dan penderhakaan, Othello masih dipersembahkan di teater profesional mahupun rakyat serta menjadi asas untuk pelbagai adaptasi opera, filem mahupun sastera.
  48. Gerakan ini bermula pada tataran budaya, hasilnya adalah pendirian kesusasteraan bahasa Estonia, teater, dan muzik profesional dan membuka jalan bagi pembentukan jatidiri kebangsaan Estonia dan kebangkitan nasional Estonia.
  49. Ketua profesional kepada perkhidmatan ini adalah First Sea Lord, yang merupakan seorang ahli Majlis Pertahanan United Kingdom dan Lembaga Admiralti, yang mana, melaksanakan pengurusan seperti yang dibahagikan oleh Majlis Pertahanan.
  50. West Ham United Football Club merupakan sebuah kelab bola sepak profesional England yang berpangkalan di Upton Park, London Timur, England dan sekarang ini bermain dalam Liga Perdana Inggeris, peringkat tertinggi dalam bola sepak Inggeris.
  51. Di dalam NATO dan Kesatuan Eropah, istilah Chief of Defence lazimnya digunakan sebagai satu sebutan generik bagi jawatan tertinggi yang disandang oleh seorang pegawai profesional tentera yang aktif bertugas, tanpa mengira gelaran sebenar atau kuasanya.
  52. Beliau memulakan kerjaya bola sepak profesional di kelab bola sepak Lumezzane dan hanya bermain untuk pasukan pertama dua kali sebelum mempunyai percubaan perpindahan yang tidak berjaya di FC Barcelona, ​​dan seterusnya menyertai Inter Milan pada tahun 2007.
  53. Pada asalnya pemain satu pasukan akan memakai nombor dari 1 hingga 11, sepadan dengan posisi mereka secara khususnyan, tetapi di tahap profesional ianya telah diganti dengan penomboran pasukan umumnya, dimana setiap pemain dalam satu pasukan akan diberi nombor tetap untuk jangkamasa satu musim.
  54. ([margin kesilapan]] adalah 0 hingga 30 hari selepas haid terakhir, dengan itu sekitar 14 hari purata.) Istilah "tarikh konsepsi" kadangkala boleh digunakan apabila tarikh tersebut adalah lebih pasti, sungguhpun bidang perubatan profesional mungkin kurang tepat dengan penggunaan dua terma berbeza.
  55. Rakyat di Poland menggunakan bahasa Poland sebagai bahasa utama.Kebanyakan daripada rakyat Poland kurang mahir bertutur dalam Bahasa Inggeris.Namun demikian,golongan profesional dan segelintir golongan mampu bertutur dalam Bahasa Inggeris dengan fasih.Bahasa Polish dikategorikan sebagai antara bahasa yang sukar untuk dikuasai.
  56. QPR ditubuhkan pada tahun 1882.Pasukan yang terhasil dipanggil Queens Park Rangers, kerana kebanyakan pemain datang dari kawasan Utara-Barat London.QPR menjadi sebuah pasukan profesionalpada tahun 1889 dan bermain perlawanan tuan rumah mereka di hampir 20 stadium berbeza (rekod liga), sebelum kekal menetap di Loftus Road pada tahun 1917.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...