Wednesday 18 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "pusingan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pusingan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Schumacher bersara pada pusingan pertama selepas mengalami masalah klac.
  2. Mereka berdua berlanggar sekali lagi pada pusingan ke-23 di Grand Prix Itali.
  3. Selepas pusingan pertama, New Delhi telah disingkirkan, dengan hanya dua undi.
  4. Semua pusingan kalah-mati adalah pusingan dua leg - kecuali perlawananan akhir.
  5. Dua pusingan ujian peluru berpandu telah dilancarkan Korea Utara pada 5 Julai 2006.
  6. Barcelona juara bertahan, telah disingkirkan oleh Chelsea pada pusingan separuh akhir.
  7. Pasukan pertama yang berjaya memenangi 3 perlawanan pertama mara ke pusingan berikutnya.
  8. Di Grand Prix British, Schumacher diberikan penalti kerana memotong pada pusingan pemanasan.
  9. Pasukan yang menang dan naib juara setiap kumpulan kemudian melangkah ke pusingan seterusnya.
  10. Pasukan-pasukan yang disingkirkan dalam pusingan ini akan mara ke pusingan pertama Piala UEFA.
  11. Titik utara membentuk pusingan di langit, dan bergerak agak banyak semenjak Piramid Agung dibina.
  12. Schumacher mengagumkan semua orang di padok dengan mendapat tempat ketujuh pada pusingan kelayakan.
  13. Undian untuk pusingan pertama dan kedua telah diadakan pada Selasa, 1 Julai 2008 di Nyon, Switzerland.
  14. Virus menawan sel perumah untuk memenuhi pusingan hidupnya iaitu menghasilkan lebih banyak zarah virus.
  15. Ini juga merupakan anggaran panjang urutan dalam mana heliks membuat satu pusingan di sekeliling teras.
  16. Pada pusingan kedua, Beijing memperoleh undian majoriti mutlak, penyingkiran memerlukan pusinga berikut.
  17. Beijing menjadi pendahulu pusingan pertama, tetapi tewas di tangan Sydney pada pusingan akhir pada 1993.
  18. Pada pusingan pertama pengundian, Beijing mendahului jumlah undiannya berbanding empat pencalonan yang lain.
  19. Pada Piala Dunia FIFA 1934, Perancis mengalami penghapusan dalam pusingan pembukaan, tewas 3-2 kepada Austria.
  20. Pada 14 Februari, Lallana menjaringkan gol kemenangan dalam pusingan kelima Piala FA menentang Crystal Palace.
  21. Di Grand Prix Perancis, Schumacher mendapat petak pertama, tetapi mengalami kegagalan enjin pada pusingan formasi.
  22. Bermula dari Jerman 2006, pemenang Piala Dunia mesti melalui pusingan kelayakan untuk ke pusingan akhir Piala Dunia.
  23. Mengakhiri liga di tempat keempat pada musim 2004–05 memastikan Everton layak ke pusingan kelayakan Liga Juara-Juara.
  24. Pada pusingan ke-36, Schumacher melanggar rel penghadang yang berada di luar kawasan litar ketika mendahului perlumbaan.
  25. Ini diikuti dengan hujah lisan dua hari pusingan kedua oleh Singapura pada 19 dan 20 Nov dan Malaysia pada 22 dan 23 Nov.
  26. Dua pasukan dari setiap kumpulan akan layak ke pusingan 16, di mana mereka akan bermain satu perlawanan kalah mati tunggal.
  27. Tidak seperti pusingan kedua, pasukan dari kumpulan atau negara yang sama mungkin diundi bertemu mulai peringkat suku akhir.
  28. Pada abad di antara 1150 dan 1250 telah menandakan satu pusingan yang muktamad di dalam peranan Islam di dalam sejarah Somali.
  29. Semasa melakukan manuver balik-kuang, pesawat ini melakukan pusingan 360-darjah dalam satah mencerun tanpa kehilangan altitud.
  30. Keputusan rasminya menunjukkan bahawa pilihan raya pusingan kedua perlu diadakan antara Mugabe dan Morgan Tsvangirai, ketua pembangkang.
  31. Dalam pusingan tersebut, Perancis menghadapi Yugoslavia dan amat terkejut apabila tewas 5-4 meskipun telah mendahului 4-2 di minit ke-75.
  32. 74 pasukan daripada 50 persatuan bola sepak mengambil bahagian, bermula dengan pusingan kelayakan yang telah dilangsungkan pada 12 Julai, 2005.
  33. Pokok ganja boleh mengadakan proses fotosintesis, jadi pembesaran pohon ini tidak bergantung kepada pusingan malam untuk menyerap karbon dioksida.
  34. Turut terkorban di tempat dan masa yang sama ialah Roland Ratzenberger yang turut terkorban dalam kemalangan ketika pusingan kelayakan hari sabtu.
  35. Pengundian melibatkan 41 orang anggota Majlis Olimpik Asia dan mengandungi tiga pusingan, setiap pusingan menyingkirkan satu daripada bandar tawaran.
  36. Juara bertahan adalah ES Sxtif yang memperoleh kemenangan kali kedua dalam pertandingan itu selepas menewaskan AS Vita Club dalam pusingan akhir 2014.
  37. Sepanjang kerjayanya, Schumacher terkenal kerana berupaya untuk menghasilkan masa pusingan yang pantas pada detik-detik penting dalam sebuah perlumbaan.
  38. Dalam manuver pusingan mendatar terkawal, pesawat ini boleh melakukan beberapa pusingan penuh pada satah mendatar, dengan pecutan sifar, secara tiba-tiba.
  39. Singapura diberikan empat hari untuk menggulung hujah lisan pusingan pertama, sementara Malaysia diberikan giliran pada minggu berikut iaitu pada 13-16 Nov 2007.
  40. Mignolet tidak bermain sehingga 8 Januari 2011, apabila Sunderland mengalami kekalahan di tempat sendiri kepada Notts County dalam pusingan ketiga Piala FA Inggeris.
  41. Dua pasukan teratas dalam setiap kumpulan akan layak ke pusingan kalah mati Liga Juara-Juara, manakala pasukan-pasukan tempat ketiga layak mara ke pusingan 3 Piala UEFA.
  42. Kekerapan pusingan ini (dikenali sebagai nada heliks (helical pitch)) bergantung kepada tenaga tindih (stacking forces) yang setiap asas kenakan pada jirannya dalam rantaian DNA.
  43. Pada 23 Oktober 2011, pada pusingan kedua dalam perlumbaan Moto GP 2011, pelumba motosikal dari Itali, Marco Simoncelli, meninggal dunia selepas mengalami kemalangan di selekoh ke-11.
  44. Note: Masalah perkongsian stadium San Siro yang timbul pada pusingan kedua tidak berlaku kerana Internazionale bermain leg pertama di tempat sendiri dan AC Milan bermain leg kedua di tempat sendiri.
  45. Melbourne adalah tuan rumah untuk sukan-sukan terkemuka Australia, seperti: Karnival Larian Musim Bunga Melbourne, Perlumbaan Formula One Grand Prix Australia, Tenis Terbuka Australia danpusingan akhir AFL.
  46. Aberdeen layak ke Piala Pemenang UEFA setelah menjuarai Piala Scotland pada musim terdahulu, dan dengan bergaya menyingkirkan Bayern Munich yang sebelumnya menyingkirkan Tottenham Hotspur 4-1 pada pusingan terdahulu.
  47. Walaupun mereka berada di kedudukan kelima dalam Liga Perdana Inggeris 2004-05, Liverpool telah diberi pengecualian khas oleh UEFA selaku penyandang juara, di mana mereka telah diletakkan dipusingan kelayakan pertama.
  48. Kedudukan persatuan itu yang lebih tinggi seperti yang ditentukan oleh kriteria, lebih banyak pasukan mewakili persatuan itu dalam Liga Juara-Juara, dan pusingan kelayakan yang kurang pasukan persatuan itu mesti bersaing.
  49. Semasa musim Piala FA 1934, Manchester City memecah rekod penonton teramai dalam sejarah kelab bola sepak Inggeris, 84569 peminat membanjiri Maine Road untuk pusingan keenam Piala FA menentang Stoke City pada tahun 1934 -.
  50. Beliau memegang pelbagai rekod dalam Formula Satu, termasuk kejuaraan terbanyak, pusingan terpantas, petak pertama, mata yang diperoleh dalam satu musim, dan kemenangan dalam satu musim, iaitu 13 buah kemenangan pada tahun 2004.
  51. Pada edisi 2009 kejohanan, Liga Juara-Juara AFC telah bermula dengan perlawanan pusingan peringkat kumpulan berganda daripada 32 pasukan, yang didahului oleh perlawanan kelayakan untuk pasukan yang tidak menerima kemasukan terus ke persaingan yang sewajarnya.
  52. Pada peringkat kumpulan, 28 kelab telah dibahagikan kepada tujuh kumpulan empat pasukan di peringkat kawasan, memisahkan Asia Timur dan kelab-kelab Asia Barat untuk mengurangkan kos perjalanan, dan memainkan dua perlawanan pusingan timbal balas tempat sendiri dan tempat lawan.
  53. Marsha Milan Londoh ialah seorang penyanyi dan pelakon Malaysia yang terkenal kerana meraih tempat keempat dalam pusingan akhir musim ketiga Akademi Fantasia, dan pernah membintangi drama televisyen Internet buatan Malaysia yang pertama, Kerana Karina, di laman web gua.com.my.
  54. Alex Ferguson telah banyak kali dilaporkan hampir dipecat ketika awal tahun 1990 tetapi gol Mark Robins memberikan kemenangan tipis kepada United pada pusingan ketiga Piala FA mengatasi Nottingham Forest, yang mana ramai menganggapnya sebagai kemenangan yang menyelamatkan karier Ferguson.
  55. Peringkat kumpulan telah dijalankan mengikut cara yang sama seperti empat kejohanan sebelumnya; masa ini, bagaimanapun, kini lapan juara kumpulan dan lapan naib juara layak ke pusingan 16, di mana juara kumpulan menjadi tuan rumah kepada naib juara dalam format perlawanan, dipadankan serantau.
  56. Berikutan pembaharuan pada tahun 2009, finalis-finalis Piala AFC yang memenuhi kriteria AFC dan lain-lain pasukan tertentu yang layak dibenarkan untuk bersaing dalam pusingan kelayakan Liga Juara-Juara AFC dengan pasukan-pasukan tewas dalam pusingan tersebut diturunkan untuk bermain dalam Piala AFC.
  57. Penyandang juara Liverpool FC dan 23 juara liga dari negara-negara Eropah yang berada di kedudukan ke-27 dan ke bawah berdasarkan ranking UEFA tahun 2004 telah diundi menentang antara satu sama lain dan bermain dua perlawanan, tempat sendiri dan tempat lawan, di mana pemenang akan mara ke pusingan kelayakan kedua.
  58. Pasukan itu hilang daripada rekod sejarah selepas kekalahan 3–0 kepada Wanderers dalam pusingan kedua Piala FA 1875–76, meskipun rekod pada tahun 1883 menunjukkan pasukan yang dikenali sebagai Crystal Palace Rovers, yang dianggap diangotai beberapa pemain yang muncul dalam perlawanan-perlawanan Piala FA dahulu.
  59. Malah lebih luar biasa apabila Swans dimainkan kebanyakan separuh kedua dengan sepuluh orang dan akhir lima belas minit dengan hanya sembilan lelaki dua pemain terpaksa bersara akibat kecederaan Swans menarik di sisi lain Bahagian Pertama, Newcastle United, dalam pusingan seterusnya, sebelum tewas secara tipis dalam rakaman itu.
  60. Beberapa jam sebelum penangkapan-penangkapan pada 9 Ogos, John Reid, Menteri Dalam Negeri, menyampaikan sebuah ucapan utama kepada Demos, sekumpulan pemikir UK, yang membayang-bayangkan terhadap satu pusingan penggubalan baru undang-undang anti-terorisme dan mendakwa bahawa negara mereka telah menghadapi "tempoh yang mungkin paling kekal terhadap ancaman yang paling teruk sejak keakhiran Perang Dunia II".

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...