Thursday 19 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "ranking"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "ranking" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Pada 2001 hingga 2007, dan pada tahun 2009 dan 2010, Norway diletakkan pada ranking indeks pembangunan manusia tertinggi di dunia.
  2. Ia juga dirank pertama dalam ranking UEFA liga-liga berdasarkan prestasi dalam kejohanan Eropah dalam lima tahun terakhir, mendahului La Liga di Sepanyol dan Serie A di Itali.
  3. (Perlu diingatkan bahawa kesemua ranking universiti yang diberi tertakluk kepada pertikaian mengenai kriterianya; dan bahawa hanya ada penyenaraian THES dan Jiao Tong sebagai ranking antarabangsa yang sedia ada).
  4. Universiti ini juga kerap menerajui senarai ranking universiti British, dan senarai ranking universiti seuruh dunia yang dihasilkan The Times Higher Education Supplement (THES) dan Universiti Jiao Tong di Shanghai, China masing-masing menilai Cambridge sebagai universiti ketiga dan keempat di dunia.
  5. Penyandang juara Liverpool FC dan 23 juara liga dari negara-negara Eropah yang berada di kedudukan ke-27 dan ke bawah berdasarkan ranking UEFA tahun 2004 telah diundi menentang antara satu sama lain dan bermain dua perlawanan, tempat sendiri dan tempat lawan, di mana pemenang akan mara ke pusingan kelayakan kedua.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...