Thursday 19 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "bersalin"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "bersalin" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Keseluruhan bentuk haiwan bersalin kulit "molting" membentuk clade Ecdysozoa.
  2. Larva itu bertukar menjadi pupa dengan bergantung pada substrat lalu bersalin kulit buat kali terakhir.
  3. Terdapat sesetengah pendapat bahawa Langsuir berasal daripada wanita yang mati bersalin atau selepas itu.
  4. DNA tidak semestinya bersalin sebulat-bulatnya, sebaliknya berlakunya juga perubahan yang jarang sekali tetapi boleh diwarisi.
  5. Di akhir setiap instar, larva itu bersalin kulit lamanya, maka kulit baru berkembang lalu mengeras dan menghasilkan pigmen dengan cepat.
  6. Penangalan dipercayai suka darah perempuan yang bersalin, dan sekiranya mereka menghisap darah tersebut, wanita bersalin itu akan mati akibat tumpah darah.
  7. Kadar kematian ketika bersalin akibat kehilangan darah mungkin menyebabkan timbulnya kepercayaan ini sabagai menjelaskan mengapa kadar kematian yang tinggi.
  8. Para aktivis politik feminisme moden biasanya berkempen memperjuangkan hak asasi manusia untuk kaum wanita yang merangkumi keutuhan badan serta kebebasan hak pembiakan, termasuk hak pengguguran yang selamat dan sah di sisi undang-undang, pencegahan hamil, mutu jagaan pranatal, perlindungan daripada keganasan dalam perkongsian rumah tangga, penganiayaan seks, penganiayaan di jalan raya, diskriminasi dan rogol, serta juga hak tempat kerja untuk cuti bersalin dan gaji yang sama.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...