Friday 13 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "Kejohanan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "Kejohanan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Royal Liverpool Golf Club menganjurkan Kejohanan Folf Terbuka 2006 dalam bulan Julai di Hoylake.
  2. Negara itu juga dipilih menjadi tuan rumah Kejohanan Bola Sepak Wanita Afrika 2008, yang kemudian dimenangi.
  3. Kelab Renang Liverpool pula menjuarai Kejohanan liga Kebangsaan Speedo untuk 8 daripada 11 tahun yang lepas.
  4. Pada 1985-1986 pertandingan menandakan kembalinya kejohanan kelab utama dijenamakan semula Kejohanan Kelab Asia.
  5. Ia telah direka bentuk mengikut piawaian Kejohanan Dunia dan Sukan Olimpik dan mempunyai kemudahan padang dan trek.
  6. Liga Kejohanan UEFA: Juara dan Naib Juara memasuki fasa perkumpulanan; ke-3 dan ke-4 memasuki lingkaran perlayakan ke-3.
  7. Mereka juga mula menganjurkan Kejohanan Badminton Terbuka Seluruh England, kejohanan badminton pertama di dunia, pada 1899.
  8. Jadual berikut menyenaraikan kelab dengan jumlah pemenang dan naib juara dalam Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara AFC.
  9. Jadual berikut menyenaraikan negara dengan jumlah pemenang dan naib juara dalam Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara AFC.
  10. Musim 2002/03 menyaksikan Kejohanan Kelab Asia, Piala Pemenang Piala Asia dan Piala Super Asia bergabung untuk menjadi Liga Juara-Juara AFC.
  11. Pemandu-pemandu McLaren, Williams, Renault dan Ferrari, bergelar "the Big Four", telah menjuarai setiap Kejohanan Dunia dari musim 1984 hingga ke hari ini.
  12. Semenjak 1990-an, bandar raya ini menjadi tuan rumah kepada berbilang acara sukan, politik dan kebudayaan, termasuk Sukan Komanwel 1998 dan Kejohanan Dunia Formula Satu.
  13. Pasukan negara telah memenangi satu gelaran Piala Dunia FIFA, dua gelaran Kejohanan Bola Sepak Eropah UEFA, satu gelaran Kejohanan Sukan Olimpik, dan dua gelaran Piala Konfederasi FIFA.
  14. Pertandingan ini bermula sebagai Kejohanan Kelab Asia, pertandingan ini mempunyai pelbagai format yang berbeza dengan kejohanan yang julung kali diadakan diadakan sebagai format kalah mati mudah.
  15. Meskipun Stirling Moss dari UK mampu bertanding dengan kerap, beliau tidak pernah mampu menjuarai Kejohanan Dunia, maka kini banyak dianggap sebagai pemandu terhebat yang tidak pernah merangkul gelaran itu.
  16. Liga Juara-Juara AFC yang dahulunya dikenali Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara Asia adalah merupakan kejohanan bola sepak antara kelab di antara juara-juara dan pemenang piala 14 liga teratas di Asia.
  17. Sebilangan pertubuhan perlumbaan Grand Prix telah merangka peraturan bagi satu Kejohanan Dunia sebelum perang, namun akibat penggantungan acara lumba ketika perang, Kejohanan Pelumba Dunia tidak dirasmikan sehingga 1947.
  18. Dua musim kemudian, pada 1967-1968, Manchester City memenangi Kejohanan Liga buat kali kedua, merangkul gelaran pada hari terakhir musim dengan kemenangan 4-3 di Newcastle United dan menewaskan jiran terdekat mereka Manchester United di tempat kedua.
  19. Mereka telah melakar sejarah apabila telah menjadi juara untuk pertandingan Piala Dunia FIFA sebanyak empat kali (1934, 1938, 1982, 2006) Selain daripada itu, mereka juga telah menjadi juara KejohananEropah (1968), memenangi pingat emas di pertandingan Kejohanan bola sepak Olimpik (1936) dan dua Piala Antarabangsa Eropah Tengah.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...