Tuesday 21 June 2016

Contoh Ayat Perkataan "kesemuanya"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kesemuanya" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Contoh:,, dan kesemuanya adalah pecahan setara.
  2. Bagaimanapun, kesemuanya ditolak, sekurang-kurangnya dalam bentuk asalnya.
  3. Yang terpenting dari kesemuanya adalah Sembilan Bab pada Kesenian Matematik.
  4. Sumber sejarah berkenaan puak ini hampir kesemuanya berasal daripada rekod Empayar Rom.
  5. Vektor yang diketahui kini bagi malaria manusia kesemuanya tergolong dalam genus Anopheles.
  6. Terdapat beberapa format untuk darjah, dengan kesemuanya mengikut urutan Lat-Long yang sama:
  7. Ovum adalah lebih besar daripada sperma dan secara amnya, kesemuanya dicipta sewaktu dilahir.
  8. Terdapatnya hanya lima spesies yang masih hidup pada masa kini, kesemuanya dari Australia dan New Guinea.
  9. Simbol-simbol "11", "sebelas" dan "XI" merupakan angka yang berbeza tetapi kesemuanya melambangkan nombor yang sama.
  10. Dari sudut pandangan ini, Malaysia, Filipina, dan pulau-pulau negara Indonesia (kecuali New Guinea), kesemuanya termasuk dalam konsep Nusantara.
  11. Lebuhraya sedemikian (atau jalan lingkaran) adalah ciri biasa bagi Kuala Lumpur, Johor Bahru, Pulau Pinang, Melaka dan Seremban yang kesemuanya adalah ibu negeri.
  12. Adanya 26 buah kota dengan kesemuanya dikaitkan dengan Sacbeob (lebuh raya) yang banyak kilometer panjangnya, sehingga 40 meter lebarnya, dan 2 - 4 meter tingginya.
  13. Di bahagian selatan dataran yang ibun abadi biasanya tidak wujud, tanah rumput yang kaya kini merupakan peluasan Steppe Kazakh, dengan tumbuh-tumbuhan yang asal hampir kesemuanya dipugar.
  14. Saintis seperti Nicolaus Copernicus, Johannes Kepler, Galileo Galilei, dan Isaac Newton kesemuanya dipengaruhi oleh Elemen, dan mengaplikasikan pengetahuan tentangnya ke dalam hasil kerja mereka.
  15. Beberapa sultan selepas Sultan Mahmud Badaruddin II yang menyatakan menyerah kepada Belanda, berusaha untuk memberontak tetapi kesemuanya gagal dan berakhir dengan pembumihangusan bangunan kesultanan.
  16. Banyak negara, institusi, syarikat dan organisasi juga menganggap bahawa dekad 1990-an merupakan tempoh yang makmur, iaitu hampir-hampir kesemuanya pulih selepas lama mengalami kegagalan bertahun-tahun.
  17. Pada 26 Oktober 2004, 78 orang telah meninggal dunia akibat kesesakan nafas setelah kesemuanya dimasukkan di dalam trak polis akibat ditangkap di atas tuduhan rusuhan di daerah tersebut dan sekelilingnya.
  18. Analogi mitos "mythological anthologies", bersama dengan anologi puisi lain seperti Manyoshu dan yang lain, kesemuanya bertujuan menekankan kepada yang lain mengenai kewibaan keluarga Maharaja dan amanah para dewa untuk memerintah Jepun.
  19. Penilaian major dalam teori ini adalah kumpulan-kumpulan mudah kelas terhad, kebanyakannya diterbitkan di antara tahun 1955 dan 1983, telah difikirkan mengkelaskan kesemuanya kumpulan-kumpulan mudah terhad ke dalam kira-kiranya 30 jenis asas.
  20. Pada pemerintahan tanah besar China oleh Republik China dan kemudiannya, Republik Rakyat China kesemuanya telah menggunakan Zhongguo sebagai entiti yang secara teori merujuk kepada semua kawasan negara China yang berada dibawah kekuasaan mereka disamping kawasan diluar pemerintahan mereka.
  21. Dalam suatu kejadian, beliau menemui nombor kunci gabungan untuk sebuah kabinet fail selepas mencuba nombor-nombor yang mungkin akan dipergunakan oleh seorang ahli fizik, dan mendapati bahawa ketiga-tiga kabinet yang digunakan oleh rakan sekerjanya itu untuk menyimpan nota-nota penyelidikan bom atom kesemuanya mempunyai nombor gabungan yang sama.
  22. Walaupun banyak keputusan dalam Elemen berasal dari penemuan ahli matematik yang lebih awal, salah satu pencapaian penting Euclid ialah menerangkan kesemuanya di dalam rangka kerja tunggal yang koheren secara logik, menjadikannya mudah digunakan dan dirujuk, termasuk satu sistem bukti matematik yang rigor yang kekal menjadi asas matematik 2300 tahun kemudian.
  23. Parti gabungan ini sering mengungguli jumlah kerusi di setiap negeri di Malaysia, tetapi ia kemudian mengalami penurunan yang drastik semasa Pilihan Raya Umum 2008 yang mana ia hanya mempunyai majoriti bagi kerusi yang dimenangi ke atas 9 daripada 13 negeri, dengan pengecualian negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, dan Selangor, kesemuanya jatuh ke tangan parti pembangkang.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...