Tuesday 21 June 2016

Contoh Ayat Perkataan "saintis"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "saintis" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Sehingga kini para saintis mempercayai bahawa H.
  2. Di universiti, saintis mengajar dan melakukan penyelidikan.
  3. Sesetengah saintis menggunakan istilah biosfera dengan terhad.
  4. Ukuran masa telah menghuni saintis dan ahli teknologi, dan adalah motivasi perdana dalam astronomi.
  5. Dengan kata lain, saintis mengkaji fenomena, manakala jurutera mencipta jalan penyelesaian untuk sesuatu masalah.
  6. Pada awal abad itu, setelah fosil ditemui di Jawa dan Zhoukoudian, para saintis mempercayai bahawa manusia moden berevolusi di Asia.
  7. Sesetengah saintis menggunakan istilah ekosfera, yang mula digunakan pada 1960an, yang merujuk kepada komponen biologi dan fizikal planet.
  8. Memang belum ada saintis yang mampu mengetahui dirinya sendiri secara sempurna sehingga dapat dijadikan patokan dalam merumuskan hakikat manusia.
  9. Jawapan yang selalu diusahakan oleh para saintis untuk mencuba menjawab pertanyaan tersebut adalah dengan menilik kepada konsepsi hakikat manusia.
  10. Dalam amalan, ahli matematik biasanya bekerjasama dengan para saintis pada peringkat kasar tetapi akan bekerja berasingan pada peringkat lebih terperinci.
  11. Beberapa saintis menyatakan bahwa minyak adalah zat abiotik, yang berarti zat ini tidak berasal dari fosil tetapi berasal dari zat anorganik yang dihasilkan secara alami dalam perut bumi.
  12. Semenjak memahami kepentingan ini, banyak universiti-universiti, institusi-institusi kerajaan dan syarikat-syarikat farmasi membentuk kumpulan-kumpulan bioinformasi, yang disertai ahli biologi dan saintiskomputer.
  13. Sebelum ini, saintis telah memasukkan semua bakteria Gram-positif kedalam filum Firmicutes, tetapi baru-baru ini, telah mendifinisikan ia sebagai sebuah kumpulan teras yang terdiri oleh bakteria GC-rendah, tidak seperti untuk Actinobacteria.
  14. Walaupun sesetengah ahli alkimia dianggap seorang yang mengada-ngada, penipu dan mengaku dirinya pandai, kebanyakan daripada mereka merupakan sekular yang berpengetahuan tinggi dan saintis yang berwibawa seperti Isaac Newton dan Robert Boyle.
  15. Misalnya seorang saintis mungkin akan bertanya "mengapa?" dan meneruskan kajiannya untuk mencari jawapan soalan tersebut tetapi jurutera lebih berminat untuk mengetahui bagaimana untuk menyelesaikan masalah tersebut daripada mengetahui puncanya.
  16. Saluran Angkasa1 memaparkan temu ramah bersama Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi; temuramah bersama Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis; temuramah bersama ibu bapa, pengarah program angkasawan; saintis serta angkasawan NASA.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...