Friday 27 November 2015

Contoh Ayat Perkataan "bermutu"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "bermutu" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Hanya D x P bermutu dikeluarkan dan dipasarkan kepada pengguna.
  2. Perjalanan perkhidmatan awam cukup bermutu dan bebas, yang dipantau secara tidak langsung dari Beijing.
  3. Perdagangan barangan seperti kayu gaharu, kayu laka, gading bermutu tinggi di jadikan pertukaran dengan emas dan perak.
  4. Dalam budaya Islam pula, telur seringkali digunakan bagi bahan makanan yang bermutu dan menyihatkan selaras dengan etika pemakanan kesihatan Islam.
  5. Program pembiakan di Malaysia dan Indonesia sejak dekad 1920-an terhadap baka dari Deli untuk tujuan komersil telah menjadikannya seragam dan bermutu tinggi.
  6. Kini Kluang terkenal sebagai pengeluar jubin bermutu tinggi yang terbesar di Malaysia disamping produk elektrik dan elektronik dan pakaian berjenama antarabangsa untuk pasaran dalam negeri dan eksport.
  7. Disebabkan oleh laporan Pilkington pada tahun 1962 yang memuji BBC dan membidas ITV kerana tidak memberikan rancangan bermutu yang cukup, BBC diberikan kebenaran untuk memulakan saluran TV yang kedua pada tahun 1964.
  8. Kemajuan ini telah menyebabkan kecekapan yang membolehkan sesetengah ladang moden di Amerika Syarikat, Argentina, Israel, dan Jerman, serta sebilangan negara yang lain untuk mempertingkat daya pengeluaran hasil bermutu tinggi pada takat tertinggi yang praktikal.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...