Sunday 22 November 2015

Contoh Ayat Perkataan "sukarelawan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "sukarelawan" dalam bahasa Melayu
  1. Seramai 70,000 orang sukarelawan disasarkan seawal tahun 2004.
  2. Dalam masa yang sama, Bennett mengekalkan tauliahnya dalam pasukan sukarelawan tentera.
  3. Tahap disiplinnya tinggi kerana anggota-anggotanya terdiri dari sukarelawan dan bukannya tenaga kerahan.
  4. Robert Smith, diberitahu bahawa pasukan sukarelawan dan polis hanya digunakn bagi mengekalkan keselamatan dalam.
  5. Pada 12 April 1963, sukarelawan perang dan para gerila Indonesia mula bertindak menyelinap masuk ke dalam sempadan Malaysia.
  6. Seperti ramai pegawai-pegawai sukarelawan tentera, Bennett bencikan pengaruh pegawai-pegawai khidmat tetap Tentera Australia.
  7. Bapanya, Malachy merupakan seorang pelukis dan penghias, manakala ibunya, Christina merupakan sukarelawan dalam tabung amal Ireland.
  8. Serangan ini telah ditentang oleh Askar Melayu Diraja Malaya dan menyebabkan sukarelawan perang Indonesia berundur ke sempadan mereka.
  9. Ketika di sana, Brooke mengalami tercedera teruk ketika memimpin kalavari sukarelawan tempatan, dan dihantar kembali ke England untuk dirawat.
  10. Pada tahun 1941, 16 divisyen sukarelawan negara , 25 batalion (18,500 orang) dan empat rejimen kejuruteraan ditubuhkan antara orang-orang Moscow.
  11. Di Manchukuo, sebuah kempen berterusan dijalankan untuk menewaskan tentera sukarelawan yang muncul, akibat kekecewaan umum terhadap dasar ketaktentangan Jepun.
  12. Pada pertengahan 1965, Indonesia mula menggunakan pasukan rasminya setelah kesemua pasukan komando dan sukarelawan yang melakukan penyusupan di Malaysia gagal.
  13. Sesetengah orang Denmark menyokong fahaman Nazisme dan menyertai Parti Nazi Denmark atau menjadi sukarelawan untuk menentang penjajah Jerman merupakan sebahagian daripada Frikorp Danmark.
  14. Setelah memenangi Perang Kemerdekaan Estonia melawan Rusia Soviet dan Freikorps Jerman dan sukarelawan Pertahanan Darat Baltik, Perjanjian Damai Tartu ditandatangani pada tarikh 2 Februari 1920.
  15. Memandangkan Britain masih mengawal hal ehwal luar negara Kanada di bawah Akta Pergabungan, pengisytiharan perangnya pada tahun 1914 secara langsung mengheret Kanada ke dalam Perang Dunia Pertama.Para sukarelawan yang dihantar ke Barisan Barat kemudiannya menyertai Kor Kanada.
  16. Dikenali kerana apa yang disifatkan secara amnya sebagai budaya perniagaan yang tertumpu kepada pemaju, Microsoft selama ini telah memberi sokongan pengguna melalui newsgroup Usenet dan Jaringan Sejagat, dan mengurniakan status Microsoft MVP kepada sukarelawan yang didapati banyak membantu pelanggan syarikat.

2 comments:

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...