Thursday 26 November 2015

Contoh Ayat Perkataan "lumayan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "lumayan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Sepanyol juga menyerahkan haknya kepada perdagangan lumayan “asiento” kepada Britain.
  2. Kepulauan Caribbean pada mulanya menjadi koloni penting dan lumayan bagi British hanya selepas beberapa cubaan penjajahan gagal.
  3. Kini, bola sepak menjadi satu industri yang lumayan melalui pendapatan hak siaran televisyen dan penjualan tiket di stadium-stadium.
  4. Koloni-koloni Amerika ini membekalkan tembakau, kapas dan beras di selatan dan peralatan tentera untuk kapal di utara, tetapi tidak begitu lumayan daripada koloni-koloni di Caribbean.
  5. Empat tahun selepas peperangan tamat, satu sumber ekonomi lumayan telah diperkenalkan iaitu penangkapan sotong, suatu komoditi yang mempunyai permintaan tinggi di Jepun serta Sepanyol.
  6. Berikutan sezaman kelembapan ekonomi sedunia dan persengketaan industri pada 1970-an, UK menerima aliran masuk yang lumayan hasil minyak Laut Utara pada tahun 1984 lalu kembali makmur ekonominya.
  7. Liga PErdana merupakan liga bola sepak yang paling lumayan di dunia, dengan jumlah keuntungan kelab lebih daripada x1.3 bilion dalam musim 2004–05 merujuk kepada Deloitte, lebih daripada 40% lebih daripada pesaing terdekat, Serie A Itali .
  8. Kejayaan sebenar Edison serupa dengan sahabatnya Henry Ford, iaitu keupayaannya memaksimumkan keuntungan dengan mengasaskan sistem pengeluaran besar-besaran dan hak harta intelek, tetapi pada masa yang sama melunturkan pencapaian usaha-usaha yang kurang lumayan dari pencipta lain yang menumpu kepada penciptaan teknologi yang lebih tahan lama dan cekap.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...