Friday 27 November 2015

Contoh Ayat Perkataan "duduk"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "duduk" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. kerja pembinaan The Kop dengan tempat duduk diap tahun 1995.
  2. Modal dan tempat duduk diraja di negeri ini ialah Alor Setar.
  3. Rebab diletak berdiri di depan pemain yang duduk bersila di lantai.
  4. Pada asalnya, bahagian tempat duduk ini dipanggil Kemlyn Road Stand.
  5. istilah ini datangnya dari Istana Westminster, tempat duduk Parlimen UK.
  6. Duke mengambil tempat duduk dan Tunku mulakan ucapannya dalam bahasa Inggeris.
  7. Sebenarnya tempat duduk pertama dibina di Anfield telah dibina di bahagian ini.
  8. Di tepi Sungai Penggaram itu fakir jadikan sebuah rumah atap tempat duduk fakir.
  9. Tempat duduk ini dibina denga harga x64 oleh kontraktor bernama George Rutherford.
  10. Takrif istilah itu kemudian diperluas untuk merangkumi kelompok yang duduk di kawasan ini.
  11. Sejak 1923, Valencia berpindah ke stadium baru dengan 75,000 tempat duduk iaitu Nou Mestalla.
  12. Konfigurasi pesawat 2 tempat duduk menyumbang kepada peningkatan keupayaan pesawat yang ketara.
  13. Generasi ialah sekumpulan hidupan yang duduk dalam searas yang tertentu dalam salasilah keluarga.
  14. Mogadishu bermaksud "tempat duduk di Shah ") adalah bandar terbesar di Somalia dan ibu negara Somalia.
  15. Ramai orang telah mendengar cerita tentang Newton yang sedang duduk di kebun dan melihat sebiji epal luruh.
  16. Stadium ini dibaik pulih dan menambah tempat duduk pada 1982, 1986, 1998 dan paling terkini pada tahun 2008.
  17. Seterusnya, baginda duduk di bawah pokok Bodhi lalu bersumpah dia tidak akan bangun sehingga menemui kebenaran.
  18. DBKL meletakkan perintang untuk menghalang peserta daripada menyertai perhimpunan duduk bantah oleh Bersih itu.
  19. Dibina dalam tahun 1895, Main Stand adalah tempat duduk utama di Anfield dan dibina untuk menampung 3,000 orang penonton.
  20. Dalam bulan Julai 2006 kelab tersebut berpindah Stadium Emirates bertempat duduk 60,000 di Ashburton Grove yang berhampiran.
  21. Sejak tahun 1998, PLO diatur untuk duduk di Majelis Umum PBB segera setelah negara non-ahli dan sebelum semua pemerhati lain.
  22. Pada asalnya, Anfield Road Stand hanya mempunyai satu baris tempat duduk berteres yang mempunyai tempat duduk berwarna-warni.
  23. Dalam tahun-tahun berikutnya, John Houlding, pemilik Anfield membuat pelaburan dengan membina tempat duduk dan memperbaiki kemudahan di Anfield.
  24. Setiap daripada baginda diiringi bunyi nafiri dan berdiri di bawah payung kuning keemasan sambil Yang di-Pertuan Agong berjalan ke tempat duduk baginda.
  25. Kepekakan Edison dikatakan membantunya kerana ia menyekat bunyi-bunyi dan menghalang Edison daripada mendengar operator telegraf yang duduk di sebelahnya.
  26. Sesetengah komuter direka supaya gerabak mempunyai lebih banyak ruang berdiri daripada duduk serta mempunyai kemudahan untuk basikal, kerusi roda, dan sebagainya.
  27. Ia kini mempunyai kapasiti sebanyak 28,063 tempat duduk dan 6,900 tempat berdiri tetapi kelab itu telah merancang untuk menambahkan lagi kapasiti sebanyak 30,000.
  28. Ketika umur 34 tahun beliau menjadi Ketua Menteri Melaka dan duduk semeja dengan Tuanku Abdul Rahman apabila menghadiri Mesyuarat Majlis Raja-Raja di Istana Negara.
  29. Sementara menunggu ditempat perkumpulan, samaada duduk atau terbaring lemah, tiga mesingan, tersorok di bilik belakang mulai menembak, mengsasarkan tahanan tersebut.
  30. Variasi 2 tempat duduk Su-30M pelbagai peranan telah dicadangkan untuk kegunaan Rusia dan beberapa unit mungkin telah dibina pada pertengahan-1990-an untuk penilaian.
  31. Sebuah Majlis Shire Pulau Krismas unicameral dengan 9 tempat duduk memberikan perkhidmatan kerajaan tempatan dan dipilih oleh undi masyhur untuk mengkhidmat jangka empat tahun.
  32. Kerusi hanya dipasangkan hanya selepas berlakunya Tragedi Hillsborough tahun 1989 dan penguatkuasaan peraturan baru yang mensyaratkan stadium ditukar menjadi stadium bertempat duduk seluruhnya.
  33. Ia juga merupakan salah satu kelab terbesar di dunia dari segi bilangan syarikat dengan lebih daripada 50,000 pemegang tiket pada setiap musim dan ditempatkan 75,000 tempat duduk di stadium yang baru.
  34. Gedung beli-belah besar juga menyediakan seorang pelakon watak Santa Claus yang duduk di atas singgahsana untuk mendengar permintaan kanak-kanak pada hari Krismas, di samping diambil gambar bersama para pengunjung.
  35. Pelantar istimewa dan tilam kapas empuk akan dibuat terutamanya di ruai Ketua Rumah atau Gawai sebagai tempat singgah-sana para tetamu khas yang dijemput hadir semasa upacara duduk berbaris mengikut kedudukan sosial masing-masing nanti.
  36. Main Stand boleh menampung sejumlah 12,277 orang penonton, terdiri dari 9,597 orang penonton di gelanggang duduk utama, 2,409 orang di bahagian Paddock, 177 di bilik Pengarah, 54 orang di bilik Akhbar dan ruang untuk 40 orang kurang upaya.
  37. Seksyen ini telah dibina semula tahun 1998 sebagai tempat duduk dengan dengan dua bahagian, dan kini boleh memuatkan 9,074 penonton dengan 2,654 orang penonton di bahagian atas dan 6,391 penonton di bahagian bawah bersama-sama 29 tempat untuk mereka yang kurang upaya.
  38. Formula Satu, juga dikenali sebagai Formula 1 atau F1 dan dirujuk secara rasmi sebagai Kejuaraan Dunia Formula Satu FIA, adalah kelas tertinggi perlumbaan formula kereta satu tempat duduk dengan tayar terdedah ditakrifkan oleh Fxdxration Internationale de l'Automobile .
  39. Pilihan raya bagi setiap tempat duduk untuk biasa adalah dicetuskan selama (kecuali dalam hal peperangan atau pemberontakan) lima tahun selepas pilihan raya umum lepas; Bagaimanapun, Perdana Menteri boleh meminta Gabenor Jeneral untuk memanggil pilihan raya pada bila-bila.
  40. Mercun juga biasa diguna, tetapi ia juga telah menyebabkan perlawanan kedua suku akhir Liga Juara-Juara 2004-05 di antara Milan dan Inter pada 12 April, 2005, dihentikan setelah mercun yang dilemparkan dari tempat duduk penonton oleh penyokong Inter terkena bahu penjaga gol Milan Dida.
  41. Sebagai Swansea dan Ospreys tidak mempunyai modal untuk melabur dalam sebuah stadium baru, Majlis Bandaraya Swansea dan konsortium pemaju yang diterajui mengemukakan cadangan untuk tempat 'mangkuk' yang mampan untuk 20,520 tempat duduk di kawasan sebelah barat sungai di tapak Stadium Morfa, yang dimiliki oleh Majlis.
  42. UEFA, Badan pentadbir bola sepak Eropah, telah mengangkat sekatan terhadap kelab-kelab Inggeris dalam tahun 1990-an untuk bermain dalam pertandingan di Bolasepak Europah dan Laporan Taylor berkenaan dengan piawai keselamatan on stadium, yang mana dicadangkan untuk menaiktaraf kepada keseluruhan tempat duduk mahal, yang telah diterbitkan di dalam bulan Januari tahun itu.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...