Friday 27 November 2015

Contoh Ayat Perkataan "gerak"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "gerak" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Berdasarkan gerak alih, protozoa dapat dibahagikan sebagai berikut:
  2. Kerap kali, gerak hatilah yang menentukan keputusan yang mereka ambil.
  3. Lengkungan ruang-masa boleh diperlihatkan mengikut gerak hati dengan cara yang berikut.
  4. Perubahan ini telah dibuat sebagai gerak balas terhadap sungutan-sungutan politik tentang "terlalu banyak jeneral".
  5. Intuisi atau gerak hati adalah istilah untuk kemampuan memahami sesuatu tanpa melalui pemikiran rasional dan intelektual.
  6. Kesan sifat umum ke atas intuisi atau gerak hati adalah bergantung kepada subjek serta keutamaan atau gaya pembelajaran peribadi.
  7. Antara tisu-tisu ini ialah otot yang boleh mengecutkan dan mengawal gerak alih, dan tisu saraf yang menghantar dan memproses isyarat.
  8. Shankly memperkenalkan permainan bola sepak 5 sebelah yang mencerminkan falsafah hantar dan gerak beliau di kalangan pemain-pemain Liverpool.
  9. Terdapat juga perguruan yang diberi nama mengikut motif gerak dan semanagat haiwan seperti Silat Rajawali, Silat Penyu, Silat Siamang Laut dan Silat Harimau.
  10. Kelangsungan kereta kebal untuk terus beroperasi ditentukan oleh ketebalan perisainya, di samping daya gerak dan kepantasan memusnah musuh oleh persenjataannya.
  11. Amalan perubatan menggabungkan ilmu sains sebagai asas bukti dan juga seni dalam penggunaan pengetahuan perubatan ini dengan gerak hati dan pertimbangan klinikal untuk menentukan langkah perawatan bagi setiap pesakit.
  12. Sering juga sifat umum dilihat sebagai halangan kepada gerak hati, meskipun ia sepatutnya berfungsi sebagai bantuan kepadanya, terutamanya apabila ia memberikan kiasan-kiasan untuk bahan bagi seseorang yang sudah mempunyai gerak hati yang baik.
  13. Sehingga ketika ini dipercayai bahawa gerak hati yang baik dan tajam adalah syarat agar seseorang dapat berjaya dalam perniagaan. Oleh kerana itu tidak menghairankan jika banyak buku- buku mengenai petua kejayaan selalu memasukkan strategi mempertajam intuisi.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...