Thursday 26 November 2015

Contoh Ayat Perkataan "memanjat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "memanjat" dalam bahasa Melayu
  1. Apabila larva telah bersedia untuk menjalani metamorfosis menjadi dewasa,ia akan memanjat lalang air atau tumbuhan terapung.
  2. Oleh itu, kambing adalah satu-satunya ruminan yang mampu memanjat pokok, meskipun pokok itu seharusnya cukup condong untuk dicapai.
  3. Hantu galah antara hantu-hantu yang dikatakan direka ceritanya untuk menakut-nakutkan kanak-kanak supaya tidak memanjat pokok pada waktu malam.
  4. Ia juga amat terkoordinasi dan dikenali ramai kerana kebolehannya untuk memanjat dan mengimbangkan badan di tempat-tempat yang berbahaya sekali.
  5. Cangkerang teritip adalah tajam, oleh itu mereka yang ingin memanjat batu di tepi pantai dinasihatkan agar memakai kasut bagi mengelakkan daripada terluka.
  6. Pada June 2011, Rodgers menyertai Liga Bola Sepak Inggeris untuk memanjat Mount Kilimanjaro untuk membayar Marie Curie Cancer sebagai penghormatan untuk ibu beliau - yang meninggal pada 2010 - dan bapanya - yang meninggal pada 2011 akibat kanser.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...