Friday 20 November 2015

Contoh Ayat Perkataan "eksklusif"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "eksklusif" dalam bahasa Melayu
  1. Sekiranya peristiwa-peristiwa tersebut adalah tidak saling eksklusif maka
  2. Beberapa permainan video seperti Castlevania dibangunkan eksklusif untuk versi konsol yang berbeza.
  3. Antara trend bagi konsol generasi keempat ini adalah jumlah permainan video yang eksklusif yang besar.
  4. Sekiranya dua peristiwa adalah Saling eksklusif maka kebarangkalian salah satu daripadanya berlaku ialah
  5. Antaranya laporan warta berita eksklusif krisis kemanusiaan di Darfur, Sudan serta laporan cetera dari Myanmar dan Korea Utara.
  6. Kejayaan permainan Space Invaders memulakan trend di mana pengeluar konsol cuba untuk mendapatkan hak eksklusif untuk permainan video.
  7. Sekumpulan pekerja daripada syarikat Mattel Electronics membentuk INTV Corporation dan membeli hak eksklusif untuk konsol permainan video Intellivision.
  8. Pada 18 Disember 2009, Majlis Persekutuan dalam Persekutuan Bola Sepak Perancis bersetuju untuk melanjutkan perjanjian penyiaran eksklusif dengan saluran tersebut.
  9. Paten adalah hak eksklusif yang diberikan terhadap suatu rekacipta sama ada suatu produk atau proses untuk menghasilkan cara baru bagi membuat sesuatu, ataupun penyelesaian teknikal bagi sesuatu masalah.
  10. Satu-satunya famili yang diberi nama am "kodok" secara eksklusif ialah Bufonidae, tetapi banyak spesis dari famili lain turut dipanggil "kodok," dan spesis di bawah genus kodok Atelopus digelar "katak badut" .
  11. Skuasy berterusan hampir secara eksklusif permainan bagi kelas pertengahan atas dan / atau kelas atasan sehingga sekitar tahun 1950-an, apabila pengendali-pengendali komersial mula membina gelanggang untuk orang awam.
  12. Perdana Menteri dipilih oleh Parlimen dan hanya boleh dilucutkan jawatan jika penggantinya dipilih serentak .Perdana menteri ini memilih mentri-menteri Kabinet serta memegang hak eksklusif untuk melucutkan jawatan mereka.
  13. Perjanjian baru memberikan saluran yang hak penyiaran eksklusif untuk perlawanan pasukan kebangsaan, termasuk persahabatan dan permainan antarabangsa untuk empat musim akan datang bermula pada bulan Ogos 2010 dan berakhir pada Jun 2014.
  14. Kedudukan mereka dasarnya bahawa pemegang hak cipta yang mencuba menyekat penggunaan benda mempunyai hak cipta dalam jalan tidak dimasukkan dalam mengikut undang-undang, undang sama, atau kebenaran perlembagaan penggunaan komersial eksklusif kepada mereka.
  15. Kerajaan Edo akhirnya mengiktiraf mereka sebagai organisasi tekiya dan diberikan oyabun tekiya nama keluarga serta kebenaran untuk membawa pedang wakizashi , atau pedang samurai pendek (hak untuk menjalankan katana, kekal hak eksklusif golongan bangsawan dan kasta samurai).
  16. Memandangkan Muar tidak pernah menjadi ibu negeri atau bandar terbesar di Johor, kewujudan rangkaian keretapi eksklusif di Muar setanding dengan sistem LRT pada hari ini, satu kemudahan yang malahan ibukota Kuala Lumpur tidak memilikinya pada waktu itu, adalah pencapaian yang menakjubkan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...