Wednesday 31 August 2016

Contoh Ayat Perkataan "berhubungan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "berhubungan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Mosaic, sebuah pelayar web komersil awam yang berhubungan dengan pelayar Mosaic NCSA.
  2. Sesetengah penduduk Ghana moden turun dari nenek moyang yang berhubungan dengan Ghana zaman pertengahan.
  3. Iago meletakkan sapu tangan tersebut di inapan Cassio sebagai bukti bahawa Cassio berhubungan sulit dengan Desdemona.
  4. Huruf Yunani adalah tidak berhubungan dengan Linear B dan ejaan sukuan Cypriot, sistem tulisan lebih terawal untuk Greek.
  5. Kalkulus mempunyai dua cabang utama, iaitu kalkulus pembezaan dan kalkulus kamiran yang saling berhubungan melalui teorem asas kalkulus.
  6. Awal Oligosen ditanda dengan kehancuran yang mungkin berhubungan dengan hentaman objek angkasa yang ditemui di Siberia dan Chesapeake Bay.
  7. Misalnya, jika tidak dipastikan bahawa Homo berhubungan dengan ahli-ahli lain dalam famili Hominidae, maka senarai mawas besar akan menjadi seperti berikut
  8. Perlembagaan Republik Kelima diluluskan melalui pungutan suara pada 28 September 1958 dan banyak mengukuhkan kekuasaan cabang eksekutif berhubungan dengan parlimen.
  9. Kritikan Erosentrisme juga berhubungan dengan fakta bahwa Timur dan Barat didefinisikan dalam hubungannya dengan garis lintang relatif terhadap Meridian Utama atau Meridian Greenwich.
  10. Ia menghalang bekalan teknologi dan bahan-bahan yang berhubung dengan nuklear dan membekukan aset individu-individu penting dan syarikat-syarikat yang berhubungan dengan program pengkayaan.
  11. Dalam rancangan untuk meyakinkan Othello bahawa Cassio berhubungan sulit dengan Desdemona, Iago menghasut Cassio untuk mendesak Desdemona untuk bertindak sebagai orang tengah antara Cassio dengan Othello untuk meyakinkan Othello untuk mengembalikan pangkat Cassio.
  12. Negara-negara England dan Scotland bersama negara Ireland, sudah pun berhubungan peribadi kesan peristiwa Union of the Crowns pada tahun 1603, apabila James VI, Raja Scot mewarisi takhta England dan Ireland lalu memindahkan seluruh pesanggrahannya dari Edinburgh ke London.
  13. Jangkitan virus Human Papilloma yang tersebar melalui hubungan seks memberi risiko yang tinggi pada wanita yang sering bertukar pasangan hubungan seks ataupun wanita yang mempunyai seorang sahaja pasangan hubungan seks akan tetapi pasangannya itu banyak bertukar pasangan berhubungan seks.
  14. Mercu baru in menerima respons yang pelbagai daripada para penyokong, denagn sesetengah daripada mereka mengatakan yang mercu ini telah mengabaikan sejarah dan tradisi Arsenal dengan rekaan moden yang radikal, dan penyokong kelab tidak diajak berbincang secara serius berhubungan dengan isu ini.
  15. Satu naskhah mana-mana laporan itu yang berhubungan dengan akaun bagi sesuatu Negeri, atau berhubungan dengan akaun-akaun bagi mana-mana pihak berkuasa awam yang menjalankan kuasa yang diberikan oleh undang-undang Negeri, hendaklah dikemukakan kepada Raja atau Yang di-Pertua Negeri bagi Negeri itu yang hendaklah menyebabkan laporan itu dibentangkan di hadapan Dewan Undangan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...