Thursday 3 December 2015

Contoh Ayat Perkataan "impak"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "impak" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ia memberikan impak penting pada Islam di Malaysia dan orang Melayu disebabkan definisi seorang Melayu pada klausa 2.
  2. Usaha pelayanan Francis Xavier di Kepulauan Maluku membawa impak yang besar dikalangan masyarakat setempat sehingga beliau digelar sebagai Hawari Timur .
  3. Lapangan terbang ini juga terpaksa menghadapi krisis kewangan Asia Timur, penyakit SARS dan wabak selsema burung yang memberi impak negatif terhadap trafik penumpang di Malaysia.
  4. Reformation memberi impak yang kuat terhadap struktur politik Eropah kerana keadaan ini tidak sahaja mengancam kedudukan agama dalam politik, tetapi juga institusi-institusi feudalisme yang wujud sejak kian lama.
  5. Kemenangan orang Muslim terhadap Quraish pada abad ke-7 telah memberikan satu impak yang besar terhadap pedagang-pedagang dan pelaut-pelaut Somalia, sebagai rakan niaga Arab kemudian kesemuannya memeluk agama Islam, dan laluan perdagangan yang besar di Mediterranean dan Laut Merah di bawah kekuasaan khalifah-khalifah muslim.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...