Wednesday 9 December 2015

Contoh Ayat Perkataan "normal"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "normal" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Bagi kebanyakan wanita, sel-sel ini adalah normal sepenuhnya.
  2. Karyotaip wanita normal dilabel 46,XX; individual dengan Sindrom Turner adalah 45,X0.
  3. Logaritma memindahkan fokus pengiraan dari bilangan normal kepada kuasa dan eksponen.
  4. Kadang-kala fetus dengan sindrom Turner dikenalpasti dengan jumpaan ultrasound tidak normal .
  5. Pada sesetengah wanita sel-sel ini mungkin tidak kelihatan normal dan mungkin menunjukkan peringkat awal barah.
  6. Malah, jika pembedahan dilakukan pada abdomen, hasil yang dapat dilihat adalah usus normal tanpa sebarang kerosakan.
  7. Apabila aras garam rendah dari julat normal dalam badan dan banyak air dalam badan, tekanan osmosis darah akan menurun.
  8. Pengangguran boleh disebabkan kepada beberapa faktor termasuk geseran atau normal , bermusim, berstruktur dan berkitar (cyclical).
  9. Pembuangan air besar yang normal adalah berbeza-beza di antara tiga ketul najis sehari kepada minimum jumlah yang sama sepanjang minggu.
  10. Walaubagaimanapun, adalah masuk akal untuk menganggap , yang sistem normal untuk angka Maya adalah menggunakan sistem asas 20 yang tulen.
  11. Dengan kapasiti tangki minyak normal sebanyak 5,270 kg, Su-30MK berupaya untuk melaksanakan misi serangan selama 4.5-jam dalam lingkungan jarak 3,000 km.
  12. Dalam biologi, penyakit merujuk kepada sebarang ketidaknormalan pada organisma yang merencatkan atau menjejaskan fungsi normal sistem-sistem untuk berfungsi optimum
  13. Strain tidak berbahaya ini sebenarnya adalah sebahagian daripada unsur alam flora usus yang normal bersama dengan jenis bilion strain yang jahat dan baik yang lain.
  14. Hantu galah dikatakan nampak dalam keadaan normal apabila kita pertama kali melihatnya tetapi menjadi tinggi dan tinggi sampai ke satu masa kita hanya melihat kakinya.
  15. Pengangguran geseran atau normal berlaku apabila pekerja berhenti kerja dan mencari pekerjaan tetapi tidak menjumpainya serta merta; dan ketika itu mereka dikira sebagai penganggur.
  16. Penyakit adalah keadaan tidak normal pada badan atau minda yang menyebabkan ketidakselesaan, disfungsi, atau tekanan/stres kepada orang yang terbabit atau berhubung rapat dengannya.
  17. Diarea ataupun cirit-birit merupakan keadaan di mana seseorang itu hilang kawalan keupayaan membuang najis secara normal menyebabkan ia sentiasa perlu membuang najis pada setiap masa.
  18. Pencarian bagi gambaran menyeluruh mendorong ramai ahli antropologi untuk mempelajari sesuatu tempat tertentu atau hal secara terperinci, dengan menggunakan pelbagai kaedah, melebihi tempoh normal di bidang akademik yang lain.
  19. Ujikaji dengan haiwan menunjukkan bahawa pemulihan sepenuhnya dan pantas adalah normal bagi dedahan kurang daripada 90 saat, sementara dedahan penuh tubuh lebih lama adalah membawa maut dan usaha memulihkan tidak pernah berjaya.
  20. It is normal for individual competitions to specify that all outfield players on a team must wear the same colours, though the Law states only "The two teams must wear colours that distinguish them from each other and also the referee and the assistant referees".
  21. Disebalik mempunyai khromosom jantina XX normal bagi wanita, hanya satu X khromosom wujud dan berfungsi sepenuhnya; dalam kes lebih jarang dijumpai, X khromosom kedua turut hadir tetapi tidak normal, sementara yang lain dengan masaalah ini mempunyai sesetengah sel dengan X kedua dan yang lain tanpanya.
  22. (Sebagai contoh, ia dipercayai bahawa tidur penting bagi penyelarasan pengetahuan, kerana neuron kelihatannya mengatur stimuli siang hari semasa nyenyak tidur dengan menembak secara rawak lalauan neuron yang terkini digunakan; tambahan lagi, tanpa tidur, subjek normal dipantau menunjukkan simptom menyerupai kecacatan mental, malah mendengar bunyi khayalan).

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...