Saturday 5 December 2015

Contoh Ayat Perkataan "lawan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "lawan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Penyokong-penyokong pasukan lawan ditempatkan di sini.
  2. Warna tempat lawan untuk 2005–06 adalah kuning dan kelabu gelap.
  3. Pakaian Milan sewaktu bermain di tempat lawan adalah sentiasa serba putih.
  4. Jika masih terikat kelab bermain masa tambahan, di mana peraturan gol di tempat lawan tidak terpakai.
  5. Semasa kecil Steven Gerrard pergi membuat tinjauan pasukan-pasukan lawan pasukan bola sepak sekolahnya.
  6. Sejak 1990-an dan ketibaan pasaran kit yang lumayan, warna tempat lawan mereka telah diubah setiap beberapa musim.
  7. Pemain posisi full back ditugaskan untuk menghalang pihak lawan daripada membuat hantaran lintang dalam kotak penalti.
  8. Pelengkap atau lawan kepada peristiwa A adalah peristiwa [bukan A] ; kebarangkaliannya diberi sebagai P(bukan A) = 1 - P(A).
  9. Menjelang Januari 2007, Cakera Blu-ray mengatasi HD DVD, dan ketika tiga suku pertama tahun 2007, BD mendahului HD DVD dua lawan satu.
  10. Perancis kemudian kalah 1-0 kepada rakan lawan peringkat kumpulan Argentina dan Chile menyebabkan pasukan tunduk di peringkat kumpulan.
  11. Dalam permainan bola sepak, pemain pertahanan merupakan pemain yang ditugaskan untuk menghalang pemain lawan daripada menjaringkan gol.
  12. Bayern Munich menjadi juara, menewaskan lawan Bundesliga mereka Borussia Dortmund 2–1 dalam perlawanan akhir bagi kejuaraan ke-5 mereka.
  13. Warna tersebut dipilih untuk melambangkan semangat juang yang tinggi para pemainnya dan kegerunan pihak lawan untuk menghadapi mereka (hitam).
  14. Kumpulan ini membincangkan prestasi pemain, kaedah latihan, taktik permainan dan membuat penilaian mengenai pasukan lawan untuk permainan berikutnya.
  15. Datuk Seri Najib telah menang dengan mendapat undi sebanyak 36262 menewaskan calon lawan Khairul Anuar bin Ahmad Zainudin dari PKR yang beroleh 9,798 undi.
  16. Warna tempat lawan Arsenal secara tradisinya adalah kuning dan biru, meskipun mereka telah memakai sebuah kit hijau dan biru tentera laut buat sementara ketika awal 1980-an.
  17. Kejohanan ini menggunakan gol tempat lawan: jika keputusan agregat dua perlawanan terikat, maka pasukan yang menjaringkan lebih banyak gol pada stadium lawan mereka akan mara.
  18. Bukan sahaja Liverpool menjuarai Liga Divisyen Satu Inggeris, tetapi pasukan itu menang dengan mengumpul 68 mata dan dengan hanya 16 gol dibolos pihak lawan dalam 42 perlawanan.
  19. Liga Perdana Inggeris masing-masing berlawan dengan setiap kelab lain dua kali, sekali di stadium sendiri dan sekali di stadium pihak lawan untuk jumlah 38 perlawanan setiap kelab.
  20. Peraturan gol di tempat lawan juga diaplikasikan di akhir tambahan masa sekiranya tiada gol dijaringkan di akhir perlawanan, maka keputusan akan ditentukan melalui sepakan penalti.
  21. Pencorakan dari kata kerja kuat lawan lemah diwarisi dari Jermanik telah menurun dalam kepentingan dan peninggalan dari infleksi (seperti tanda plural) telah menjadi lebih sederhana.
  22. Pada 23 Ogos 2012, dia bermain dalam kesebelasan utama buat kali pertama untuk Liverpool dalam perlawanan kelayakan Liga Europa di tempat lawan menentang Hearts dimana mereka menang 1–0.
  23. High Seas Fleet Jerman dan Grand Fleet Britain adalah terlalu mahal untuk dikorbankan dalam peperangan, jadi kedua-dua armada menghabiskan kebanyakan masa di pelabuhan, menunggu sekiranya armada lawan akan turun ke medan.
  24. United telah memenangi Piala FA pada tahun 1983 dan 1985 dan telah menjadi pilihan untuk memenangi liga pada musim 1985-86 selepas memenangi sepuluh perlawanan pertama liga mereka, membuka sepuluh mata perbezaan kepada pasukan lawan seawal Oktober.
  25. George Westinghouse dan Edison menjadi lawan kerana Edison menggalakkan pengedaran kuasa elektrik secara arus terus berbanding sistem arus ulang-alik (alternating current, AC) yang lebih mudah diedarkan, ciptaan Nikola Tesla dan didukung oleh Westinghouse.
  26. Kebanyakan pengurus akan meletakkan sekurang-kurangnya seoranng pemain tengah di tengah padang dengan satu tugasan memecahkan serangan pemain lawan manakala pemain lain akan lebih mahir mencipta gol atau mempunyai tanggungjawab yang serupa bagi serangan atau pertahanan, atau seorang pemain sayap,atau lebih kepada seorang pemain penyerang yang tugas utamanya adalah menyerang.
  27. Selain daripada kelihatan mengelirukan dan sebab-sebab di atas, bunga juga digunakan untuk memberi masa dan ruang kepada lawan untuk menghulurkan salam perdamaian (ini dapat dilihat dalam kebanyakan bunga yang kelihatan seperti menghulur salam), menyembunyikan buah dan sudut serangan dan mengacah serta mengumpan lawan (kadangkala sehingga sengaja menunjukkan bahagian tubuh tertentu bagi diserang untuk memerangkap musuh).

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...