Friday 18 December 2015

Contoh Ayat Perkataan "talian"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "talian" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Pembinaan talian penghantar bawah laut tidak akan dilaksanakan.
  2. Pertama, talian AC voltan tinggi dari Bakun ke Bintulu sepanjang 160 km.
  3. MSN menjadi perkhidmatan penaung bagi semua perkhidmatan atas talian Microsoft.
  4. Kedua, talian DC voltan tinggi dari Bakun ke Tanjung Parih, Sarawak sepanjang 660 km.
  5. Hanya RAINN sahaja yang membekalkan talian percuma 24 jam yang sulit di Amerika Syarikat.
  6. Pada 24 Ogos 1995, Microsoft melancarkan perkhidmatan atas talian MSN , sama sekali menyaingi AOL.
  7. Perkara ini turut dilaporkan akhbar Harakah dan Malaysiakini melalui portal dalam talian masing-masing.
  8. Ketiga, talian DC voltan tinggi dari Tanjung Parih, Sarawak ke Tanjung Tenggara, Johor sepanjang 670 km.
  9. Manakala kebanyakan arkib KGB kekal diklasifikasikan, dua sumber dokumentari dalam talian boleh didapati.
  10. Sebagai sebahagian system talian penghantar ini, 2 stesyen pengubah akan dibina di Bakun dan Tanjung Tenggara.
  11. Sebilangan kaum-kaum advokasi juga mengendalikan talian panas untuk memberi nasihat dan rawatan kecemasan psikologi.
  12. Maklumat dan tempahan penginapan boleh diperolehi dengan menghubungi Pegawai Menjaga Taman Peranginan Bukit Larut di talian 05-8077241/243
  13. Perkhidmatan dalam talian MSN, stesen televisyen kabel MSNBC dan majalah dalam talian Microsoft Slate semuanya digolongkan di bawah bahagian ini.
  14. Penghantaran ini memerlukan 660 km talian DC voltan tinggi di Sarawak dan 670 km talian DC voltan tinggi di bawah laut merentasi Laut Cina Selatan.
  15. Malaysiakini.com merupakan media internet 4 bahasa iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Bahasa Mandarin dan Bahasa Tamil dalam talian dari Malaysia.
  16. Dengan mengambil kira langganan institusi dan capaian dalam talian dapat melayani khalayak lebih ramai, dianggarkan jumlah pembacanya seramai satu juta orang.
  17. Berikutan itu, beberapa syarikat telah menunjuk minat dan Sime Darby adalah yang terhadapan dalam usaha mendapatkan kontrak melaksanakan talian penghantar bawah laut ini.
  18. Kini, komputer banyak memainkan peranan yang penting dalam pendidikan, sama ada sebagai alat bantu mengajar atau pun melalui pendidikan atas talian (pendidikan jarak jauh).
  19. Beliau juga telah mencipta peranti yang berfungsi sebagai pengulang atau penguat untuk digunakan dalam sistem talian telefon untuk mendapatkan komunikasi yang lebih berkesan.
  20. Di tahun 2006, berikutan kenaikan bahanapi seperti gas asli dan minyak, talian penghantar bawah laut yang yang dahulunya tidak berdaya maju, kini telah dikaji semula untuk dilaksanakan.
  21. Kajian merangkumi pelan induk & upayabina, kajian batuan & tanah, kajian janaan hidro, rekabentuk empangan, kajian alam sekitar & socio-ekonomi dan kajian talian penghantar.
  22. Antara ciri-ciri utama konsol ini seperti perkhidmatan permainan atas talian iaitu PlayStation Network dan ketersambungan antara konsol ini dengan PlayStation Portable dan PlayStation Vita.
  23. Di negara Amerika Syarikat, talian panas yang termashyur ialah talian yang dikendalikan oleh RAINN, iaitu akronim bahasa Inggeris untuk "Rangkaian Nasional Rogol, Penyiksaan dan Zina Sebaka".
  24. Walaupun demikian, ciptaan tersebut hanya berguna untuk memancarkan gambar "hafton" pegun yang terdiri daripada bintik-bintik pelbagai saiz yang terjarak sama rata, melalui talian telegraf atau telefon.
  25. Syarikat ini juga mengendalikan kedai dalam talian untuk menjual perkakasan dan perisian, selain daripada iTunes Store, laman webnya yang membekalkan muzik, buku audio, permainan, video muzik, pertunjukan TV, dan filem digital yang boleh dimuat turun.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...