Thursday 3 December 2015

Contoh Ayat Perkataan "inisiatif"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "inisiatif" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Atas inisiatif pembesar, mereka telah menggalakkan kemasukan orang Cina sebagai buruh.
  2. Defective by Design adalah inisiatif anti-pengurusan sekatan digital oleh Yayasan Perisian Bebas.
  3. Taib Mahmud juga telah melaksanakan pelbagai inisiatif bagi menaik tarafkan usaha dakwah Islam di negeri Sarawak.
  4. Falsafah inisiatif Defective by Design ialah DRM direkakan rosak secara sengaja, untuk menyekat penggunaan produk.
  5. Banyak inisiatif telah diambil untuk mengawankan harimau putih bersama harimau jingga untuk menyelesaikan masalah ini, termasuk mencampurkan subspesies.
  6. NAM ditubuhkan pada tahun 1961 atas inisiatif Presiden Yugoslavia, Josip Broz Tito yang mengumpul negara negara yang tidak memihak kepada mana mana kuasa Perang Dingin.
  7. Disebabkan kesamaan dalam budaya dan bahasa dengan orang Dusun, dan juga atas sebab inisiatif politik, istilah baharu "Kadazan-Dusun" diwujudkan bagi menggabungkan mereka.
  8. Ini hanya salah satu daripada banyak inisiatif Nurhachi yang kemudiannya dijadikan dasar kerajaan Qing yang rasmi, oleh itu Nurhachi banyak dipercayai oleh ahli sejarah di samping keturunan beliau - maharaja Qing berturut-turut sebagai pengasas Wangsa.
  9. "Gencatan senjata" ini membawa ke masa baru kestabilan politik di Albania, yang dianggap dapat membuat kemajuan berarti yang mungkin dalam reformasi demokrasi dan ekonomi, kekuasaan inisiatif hukum, dan perkembangan hubungan Albania dengan negara tetangganya serta AS.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...