Saturday 5 December 2015

Contoh Ayat Perkataan "juruterbang"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "juruterbang" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Oksigen juga digunakan dengan meluas di kawasan yang kurang oksigen seperti pendaki gunung, juruterbang yang membawa bekalan oksigen tambahan.
  2. Pada hari-hari terakhir Perang Dunia II yang terdesak, banyak juruterbang Jepun bersukarela untuk menyertai misi-misi kamikaze dalam suatu percubaan untuk menangguhkan kekalahan empayar mereka.
  3. Bagaimanapun dalam kes ini, ilhamnya berasal terutamanya daripada serangan-serangan hentam taran Soviet dan Poland, dengan kematian juruterbang mereka merupakan sesuatu kejadian yang tidak diingini.
  4. Latihan penerbangan untuk juruterbang jet laju diberi dengan menggunakan pesawat Aermacchi MB339AM yang diterima dalam tahun 1983 dan 44 buah pesawat Pilatus PC-7 yang mula diterima dalam tahun 1984.
  5. Pesawat Hawk Mk108 digunakan untuk latihan lanjut juruterbang sementara pesawat Hawk Mk208 mengambil alih peranan bantuan dekat udara yang sebelumnya diberikan oleh pesawat McDonnell Douglas A-4PTM Skyhawk.
  6. Bagaimanapun nasib Repulse tidak bertahan dan ia terperangkap dalam serangan penyepit yang diselaraskan dengan baiknya oleh juruterbang Jepun dan terkena hentaman empat hingga lima torpedo secara berturut-turut.
  7. Serangan-serangan bunuh diri oleh para juruterbang adalah sesuatu perbuatan yang agak biasa dalam abad ke-20: serangan-serangan pesawat torpedo Amerika Syarikat dalam Pertempuran Midway adalah amat serupa dengan serangan kamikaze.
  8. Tugas juruterbang adalah menerbangkan pesawat, mengawal senjata dan melakukan manuver pertempuran udara, sementara itu pegawai sistem senjata pula akan mengendalikan misil udara-ke-udara Jarak Melangkaui Penglihatan (BVR) dan misil panduan udara-ke-darat semasa pertempuran jarak jauh, mengawasi persekitaran taktikal untuk memastikan situasi terkawal serta melaksanakan tugas-tugas arahan-dan-kawalan dalam misi berkumpulan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...