Saturday 5 December 2015

Contoh Ayat Perkataan "jejari"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "jejari" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Sebagai contoh, cubalah menggunakan satu sistem koordinat jejari dalam mekanik klasik.
  2. Echinodermata adalah bersimetri secara jejari dan hanya ditemui dalam air, misalnya tapak sulaiman, landak laut, dan gamat.
  3. Di kalangan filum-filum yang lain, Ctenophora dan Cnidaria yang merangkumi buran, batu karang, dan ampai-ampai, bersimetri secara jejari dan mempunyai kebuk pencernaan dengan satu bukaan yang berfungsi sebagai mulut dan dubur.
  4. Aksiom-aksiom ini menggunakan konsep-konsep berikut: titik, tembereng garis lurus dan garis, sebahagian daripada satu garis, bularan dengan jejari dan pusat, sudut serenjang, kongruen, sudut-sudut dalaman dan serenjang, jumlah.
  5. Internet Explorer 9, kini sedang dibangunkan, akan mempunyai sokongan lengkap atau separa bagi kesemua pemilih CSS 3, sifat jejari sempadan CSS 3, JavaScript lebih pantas, profil warna ICC terbenam v2 atau v4, serta rendering pemecutan perkakasan menggunakan Direct2D dan DirectWrite.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...