Wednesday 30 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "medium"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "medium" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. 55% yang lain adalah plasma darah, cecair kekuningan yang membentuk medium cecair darah.
  2. Telur juga turut menjadi medium perawatan dalam sesetengah penyakit mistik seperti saka yang berkaitan dengan serangan makhluk halus seperti Jin dan syaitan.
  3. Kapal angkasa lepas Voyager 1 ialah kuar angkasa lepas 722 kilogram yang dilancarkan oleh NASA pada 1977, untuk mengkaji Sistem Suria luar dan medium antara najam.
  4. Angkasa luar dan medium interstelar merupakan hampagas berkualiti tinggi secara semulajadi, kualiti hampagas lebih baik boleh dicipta secara buatan dengan teknologi masa kini.
  5. Wang atau duit merujuk sesuatu objek atau barang yang diterima masyarakat umum dan sah di sisi undang-undang sebagai medium pertukaran dalam urusan jual beli dan urusniaga lain.
  6. Apabila satu versi berkompromi (atau disalinkan dari medium tanpa DRM) ia akan terdapat secara meluas, contohnya, di atas Internet atau melalui kegiatan melanun komersial membesarkan.
  7. Oleh itu, inflasi juga mencerminkan penurunan dalam kuasa beli wang berkenaan iaitu satu kehilangan nilai sebenar dalam medium pertukaran dalaman dan unit akaun dalam sesebuah ekonomi.
  8. Terdapat 2 definasi jelas tanah iaitu pertama, tanah ialah mineral tidak kukuh atau bahan organik pada permukaan bumi yang bertindak sebagai satu medium semula jadi untuk pertumbuhan tumbuhan darat..
  9. Di Malaysia, penggunaan bahasa asing khususnya bahasa Inggeris dalam pengiklanan dilihat lebih diutamakan berbanding penggunaan bahasa Melayu sebagai medium bahasa pengiklanan utama di negara tersebut.
  10. Linear B diturunkan dari Linear A, dimana dibangunkan oleh Minoan, dimana bahasa yang kemungkinan tidak berhubung kait dengan Greek; akibatnya ejaan sukuan Minoan tidak memberikan mediumideal untuk transliterasi dari bunyi bahasa Greek.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...