Friday 25 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "penganjuran"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penganjuran" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ia diadakan dari 9 Jun hingga 9 Julai 2006 di Jerman, yang memenangi hak penganjuran acara itu pada bulan Julai 2000.
  2. Maka kebanyakan diantara komuniti yang menjalankan perniagaan di sekitar Pusat Bandar Kuala Lumpur menentang penganjuran perhimpunan jalanan.
  3. Pembukaan lebuhraya baru tersebut hampir serentak dengan penganjuran sambutan Hari Kebangsaan ke-47 peringkat nasional di Kuantan pada 31 Ogos 2004.
  4. Belanja penganjuran Sukan Olimpik adalah berasingan dengan belanja membina tempat acara dan prasarana, serta membangunkan semula tanah untuk Taman Olimpik.
  5. Jika sehingga masa berakhir masih berakhir siri, maka boleh dilakukan undian, pembaharuan masa ataupun tendangan penalti, bergantung daripada format penganjurankejohanan.
  6. Perlumbaan F1 bukan kejohanan dilangungkan selama beberapa tahun, namun oleh sebab kos penganjuran yang makin tinggi, perlumbaan sedemikian yang terakhir diadakan pada 1983.
  7. Dalam hal berbangkit yang lain, UMNO menyarankan untuk operator perniagaan dan pemandu teksi menyaman Bersih atas sebarang kerugian yang terjadi akibatpenganjuran perhimpunan tersebut.
  8. Jawatankuasa Penganjuran Sukan Olimpik London ditubuhkan untuk menyelia penganjuran temasya Sukan Olimpik setelah berjaya dalam pembidaan, lalu mengadakan sidang lembaga yang sulung pada 3 Oktober 2005.
  9. Pada Ogos 2011, timbulnya kebimbangan keselamatan berkenaan penganjuran Sukan Olimpik di London ekoran rusuhan England 2011, apabila beberapa negara meluahkan kerisauan tentang keselamatan temasya, biarpun Jawatankuasa Olimpik Antarabangsa menjamin bahawa rusuhan itu tidak akan menjejaskan temasya.
  10. Seri Paduka Baginda, Yang di-Pertuan Agong Malaysia, Tuanku Mizan Zainal Abidin, telah mengeluarkan penyataan rasmi menerusi Titah Khas Istana Negara Dibawah Duli Tuanku pada 3 Julai 2011 bagi meminta semua pihak agar berfikir kembali tentang implikasi penganjuran perhimpunan dan demontrasi jalanan, dengan kaedah menumpukan akan kesan yang akan timbul dari pelaksanaan perhimpunan, selanjutnya memikirkan masa hadapan kearah kemakmuran dan pembangunan negara.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...