Wednesday 30 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "pengawal"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pengawal" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Alat pengawal ini tidak disertakan motor gegaran.
  2. Beberapa pengawal kampung tercedera dan terbunuh.
  3. Pada tahun 1912, pengawal kebangsaan diciptakan sebagai angkatan polis desa.
  4. Pada ketika itu hanya 3 orang anggota polis dan seorang pengawal kampung yang masih hidup.
  5. Beberapa ketika kemudian, pengawal pantai terdengar peluru meriam berterbangan di atas kepala mereka.
  6. DualShock 3 menggantikan alat pengawal Sixaxis sebagai alat pengawal utama untuk konsol PlayStation 3.
  7. Pada 30 Oktober 2008, Sony telah memulakan pengeluaran konsol PlayStation 3 bersama alat pengawal DualShock 3.
  8. Nama samurai datangnya dari pengawal istana maharaja dan pengawal persendirian yang digaji oleh puak-puak tersebut.
  9. Apabila pengawal kampung memasuki pekan Bukit Kepong, mereka dapat melihat kemusnahan akibat serangan kejam tersebut.
  10. Nama Sixaxis juga merujuk kepada teknologi pengesanan gerakan yang digunakan dalam alat pengawal ini serta DualShock 3.
  11. DualShock 3 juga merupakan alat pengawal tanpa wayar yang mempunyai input USB mini yang digunakan untuk pengecasan bateri.
  12. Sarjan Jamil, 4 pengawal kampung, 3 polis bantuan, isteri Abu Bakar Daud dan tiga anak mereka terbunuh dalam kejadian tersebut.
  13. Pada pagi 1 Oktober 1965, sebilangan daripada pengawal Sukarno yang paling rapat menculik dan membunuh enam orang jeneral anti komunis.
  14. Fungsi gegaran yang terdapat pada alat pengawal ini tidak mengganggu fungsi pengesanan gerakan, malah ianya boleh digunakan bersama-sama.
  15. Alat pengawal tanpa wayar Sixaxis merupakan alat pengawal tanpa wayar rasmi untuk PlayStation 3 sehingga digantikan dengan alat pengawal DualShock 3.
  16. Terdapat pembentukan pengawal belakang Parsi yang tersusun bagi melindungi pengunduran mereka, dan kebanyakan pasukan tersebut berjaya melarikan diri.
  17. Kesemua alat pengawal Sixaxis yang dijual tidak termasuk dengan kabel USB ke mini USB, tidak termasuk dengan alat pengawal Sixaxis yang dijual bersama konsol.
  18. John's Ambulance dan Palang Merah British turut mengambil tempat di sisi stadium manakala kumpulan pancaragam dan pengawal kehormat berada di susur terowong masuk.
  19. Di Korea dan Vietnam, sokongan udara dekat ternyata penting bagi menyelamatkan nyawa tentera Amerika Syarikat dan turut memberikan penciptaan pengawal udara hadapan.
  20. Namun begitu, alat pengawal ini mempunyai ciri-ciri tambahan seperti penggunaan teknologi Bluetooth untuk kawalan tanpa wayar serta mempunyai teknologi pengesanan gerakan.
  21. Alat pengawal ini direka berdasarkan kepada alat pengawal DualShock 2 yang mengekalkan ciri-ciri seperti butang yang sensitif kepada tekanan, susun atur butang serta reka bentuk.
  22. Organisasi utama CPSU ialah: Politburo, badan kerajaan agung; Sekretariat, pengawal birokrasi parti; dan Jawatankuasa Pusat (Central Committee), forum yang membincangkan polisi parti.
  23. Tawanan-tawanan yang berjaya menempuh perjalanan ke Ranau hidup-hidup diasakkan ke dalam pondok-pondok yang kotor; kebanyakan mereka ini mati sama ada akibat penyakit disenteri atau dibunuh oleh pengawal penjara.
  24. Pasukan simpanan Australia, ramai yang masih muda dan tidak terlatih, bertempur sebagai pengawal belakang, sehingga mereka digantikan oleh Tentera Australia biasa yang kembali daripada pertempuran di Timur Tengah.
  25. Sejurus selepas tengah malam pada 7/8 Disember, sekumpulan pengawal India di Kota Bharu ternampak tiga bayangan besar, yakni kapal pengangkut Tentera Laut Imperial Jepun (IJN): Awajisan Maru, Ayatosan Maru, dan Sakura Maru berlabuh sekitar 3 kilometer dari pantai Kota Bharu.
  26. Oleh sebab sebuah atmosfera tebal dan bergas pada Titan telah dikesan Pioneer 11 setahun lampau, para pengawal misi Voyager di Makmal Pendorong Jet memilih untuk menghantar Voyager 1 merapati Titan pada jarak dekat, dan oleh sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan, mengakhiri misinya, yakni Pengembaraan Agung, di situ sahaja.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...