Monday 28 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "selanjutnya"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "selanjutnya" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. (Dapatkan maklumat selanjutnya di Chih-Tu).
  2. Suriname selanjutnya menjadi negara merdeka sejak tarikh 25 November 1975.
  3. Bantuan selanjutnya terus dicari, maka datangnya kaum-kaum Saxon, Angles, dan Jute.
  4. Kedudukan-kedudukan ini selanjutnya dibezakan oleh bahagian mana pemain banyak menghabiskan masa.
  5. Pertempuran selepas serangan hendap, dan pertempuran selanjutnya berhampiran Gemas, berlangsung selama dua hari.
  6. Petani Cina dan Indonesia selanjutnya menjinakkan keladi dan kacang, termasuklah kacang hijau, kacang soya, dan azuki.
  7. Penjelajahan selanjutnya terhadap ekaran penjelajahan dara masih dalam peringkat-peringkat perancangan yang amat awal.
  8. Walau bagaimanapun, pemerhatian selanjutnya mendapati bahawa Pluto sebenarnya jauh lebih kecil, malah tidak sebesar Bulan.
  9. Area ini selanjutnya menjadi Controleur het Hoofd Onderafdeeling van Pontianak atau Hoofd Plaatselijk Bestuur van Pontianak.
  10. Pilihan ini tiada lagi dengan pemasang Internet Explorer selanjutnya tetapi tidak ditanggalkan dari sistem jika sudah dipasang.
  11. Athens telah berkembang sehingga meliputi seluruh dataran dan mengakibatkan pertumbuhan selanjutnya lebih sukar pada masa hadapan.
  12. Persetujuan-persetujuan selanjutnya dengan negara-negara Barat pada masa Bakumatsu menimbulkan krisis ekonomi dan politik di Jepun.
  13. Proses kolonisasi telah membawa serta bahasa Latin Vulgar dan menyebabkan bermulany zaman romanisasi, yang selanjutnya akan melahirkan bahasa proto-Romania.
  14. Nama-nama ini selanjutnya dinyatakan di dalam peta yang dibuat orang Portugis sejak abad ke-16 untuk merujuk kepada pulau ini, sehingga dikenal secara luas sampai sekarang.
  15. Bagi 6 tahun yang pertama sewa tahunannya ialah 50 sen seekar selanjutnya $ 2.50 setahun dengan mendapat rebet $1.50 untuk tanah yang ditanam dengan kelapa dan pokok buah-buahan.
  16. Dan selanjutnya perkataan bhumi malayu juga telah dipahatkan (tahun 1286) pada sebuah patung Padang Roco di hulu sungai Batanghari (termasuk kawasan negeri Dharmasraya sekarang).
  17. Sepanjang tempoh ini, plat bumi perlahan bergabung menjadi suatu daratan tunggal yang sangat luas yang disebut Pangea yang selanjutnya terpisah menjadi bentuk-bentuk benua seperti sekarang.
  18. Unicode telah menambah skrip-skrip selanjutnya dan akan meliputi banyak lagi, termasuk skrip-skrip bersejarah yang kurang diamalkan pada masa sekarang1 serta juga bahasa pupus bagi kegunaan akademik:
  19. Arkeologi membahagi masa kepada tempoh budaya berdasarkan artifak yang kekal lama: Zaman Paleolitik, Neolitik, zaman gangsa, yang dibahagi selanjutnya menurut tradisi dan artifak kebudayaan daerah, seperti Oldowan atau Gravettian.
  20. Rekaan-rekaan selanjutnya menggunakan pengimbas gelendong cermin berputar untuk merakam imej, dan tiub sinar katod sebagai peranti paparan, namun gambar bergerak masih tidak boleh dihasilkan kerana kepekaan pengesan selenium yang tidak memadai.
  21. Hutan hujan juga sangat hancur oleh sebab kebakaran hutan tahun 1997 hingga 1998, yang bermula dari upaya penduduk tempatan untuk membersihkan hutan untuk perkebunan, dan selanjutnya juga diabadikan oleh musim kemarau El Nixo yang sangat kering selama tempoh itu.
  22. Kelentit adalah bahagian sensitif pada hampir semua wanita, tetapi boleh jadi sensitif untuk rangsangan selanjutnya pada waktu tertentu, terutamanya pada langkah awal dan bagus dimulakan dengan lembut dan kurang tumpukan pada bibir kemaluan dan kawasan kelamin itu sendiri.
  23. Pasukan ini merancang untuk menangguhkan penemuan mereka sehingga pemerhatian selanjutnya yang membenarkan pengiraan orbit Eris yang lebih tepat, tetapi telah membawa pengumuman mereka ke hadapan setelah satu lagi TNO yang mereka kesan, Templat:Dp, telah diumumkan oleh sebuah pasukan yang lain di Sepanyol.
  24. Seri Paduka Baginda, Yang di-Pertuan Agong Malaysia, Tuanku Mizan Zainal Abidin, telah mengeluarkan penyataan rasmi menerusi Titah Khas Istana Negara Dibawah Duli Tuanku pada 3 Julai 2011 bagi meminta semua pihak agar berfikir kembali tentang implikasi penganjuran perhimpunan dan demontrasi jalanan, dengan kaedah menumpukan akan kesan yang akan timbul dari pelaksanaan perhimpunan, selanjutnya memikirkan masa hadapan kearah kemakmuran dan pembangunan negara.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...