Monday 28 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "berkualiti"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "berkualiti" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Batu-bata yang berkualiti berwarna merah dibawa dari India.
  2. Pelbagai jenis tumbuhan hiasan yang berkualiti boleh didapati dan yang paling penting harganya murah.
  3. Pada tahun 1910, syarikat Philips ingin mewujudkan lebih banyak masa berkualiti kepada para pekerjanya.
  4. Perang Onin mengrevolusi senjata dan perisai Jepun, ke tahap yang sehinggakan ia dianggap lebih berkualiti berbanding yang dibuat masa kini.
  5. Stesen TV3 telah menjadi perintis fesyen dengan menghasilkan pengeluaran rancangan tempatan berkualiti dan telah manarik perhatian dan kesetiaan penonton Malaysia.
  6. Angkasa luar dan medium interstelar merupakan hampagas berkualiti tinggi secara semulajadi, kualiti hampagas lebih baik boleh dicipta secara buatan dengan teknologi masa kini.
  7. Di Muar juga terdapat sebuah hospital pakar iaitu Hospital Pakar Sultanah Fatimah di mana infrsruktur serta kemudahan yang disediakan di hospital amat memuaskan danberkualiti tinggi.
  8. Pendekatan seperti ini membolehkan Nintendo menguasai pasaran konsol permainan video dan menghalang kebanjiran permainan video yang berkualiti rendah yang menyebabkan pasaran Atari jatuh.
  9. Battuta menyifatkan Mogadishu sebagai "kota yang sangat besar" dengan pedagang kaya yang banyak, yang terkenal dengan kain berkualiti tinggi yang dieksport ke Mesir dan tempat-tempat lain.
  10. Kebanjiran konsol, permainan video yang berkualiti rendah yang dikeluarkan oleh syarikat permainan video kecil-kecilan, sambutan kurang memuaskan bagi permainan video Atari yang popular seperti E.T.
  11. Asas kelab PSV masa kini iaitu Philips Elftal ditubuhkan pada 1910 oleh sekumpulan perunding syarikat janakuasa untuk mengisi masa berkualiti untuk keluarga pekerja Philips dan menimbulkan semangat kekitaan dalam kalangan penduduk Eindhoven.
  12. Setelah kembali ke Liga Perdana, kelab itu dibeli pada tahun 2008 oleh Abu Dhabi United Group dan telah menjadi salah satu kelab yang paling kaya di dunia, yang membolehkan kelab untuk membeli pemain berkualiti dari serata dunia untuk memenangi trofi.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...