Thursday 24 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "jalanan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "jalanan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Perarakan, hiburan jalanan dan konsert Krismas juga diadakan di bandar raya.
  2. Sistem bekalan DC tersebut membekalkan elektrik kepada lampu jalanan dan beberapa perumahan persendirian dalam jarak terdekat dari stesen tersebut.
  3. Beliau pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri,ISA selama 3 tahun kerana demonstrasi jalanan di Universiti Malaya berhubung kemiskinan tragis di Baling, Kedah.
  4. Demonstrasi jalanan jarang diadakan di Malaysia, tetapi semakin menonjol sejak akhir-akhir ini berikutan peningkatan penggunaan media alternatif serta kebangkitan semula pembangkang.
  5. Baginda menyifatkan "demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan meskipun niat asalnya baik.," dan meminta pihak Bersih supaya menyelesaikan perbalahan dengan kerajaan secara aman.
  6. Zaman ini didominasi oleh pasukan-pasukan yang dikendali oleh pembuat kereta jalanan - Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes Benz dan Maserati - keempat-empatnya pernah bertanding sebelum tercetusnya perang.
  7. Beberapa ahli matematik mengambil berat akan kemungkinan ralat di dalam program komputer atau ralat masa jalanan dalam pengiraannya, menyebabkan kesahihan bukti bantuan komputer ini boleh dipersoalkan.
  8. Ada juga ciri-ciri yang dipinjam dari kereta jalanan terkini. Sesetengah ciri-ciri baru itu, seperti suspensi aktif, dibangunkan terutama untuk kereta lumba dan kemudiannya dipasang kepada kereta jalanan.
  9. Namun dalam pada itu sesetengah pihak pro-perhimpunan menyifatkan penutupan jalan yang dilakukan oleh pihak polis sebenarnya lebih mendorong kepada masalah kerugian operasi perniagaan berbanding jika jalan tidak ditutup meskipun demonstrasi jalanan sedang diadakan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...