Friday 27 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "didatangi"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "didatangi" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Tanah Melayu telah didatangi pedagang dari Arab, India dan China sejak sebelum Masihi.
  2. Apabila menyanyi "Hari Jadi" dalam 12 different kekunci, Emmy didatangi oleh pengarah Elena Doria sebagai ahli Koir Kanak-Kanak Metropolitan.
  3. Pesta olahraga ini disertai oleh 2,250 atlet dari 48 negara di Asia, Afrika, Eropah dan Amerika Selatan, serta didatangi oleh 500 orang wartawan asing.
  4. Setiba kapal Santa Cruz di Melaka, Xavier didatangi oleh xlvaro de Ataxde de Gama, Capitxo-mor kota Melaka yang telah mengambil alih kuasa di kota tersebut.
  5. Keluaran Windows Vista didatangi lebih daripada lima tahun selepas perkenalan, Windows XP, menjadi tempoh terpanjang di antara dua keluaran Microsoft Windows.
  6. Taman Negara Niah boleh didatangi dengan menggunakan kenderaan persendirian, teksi ataupun bas ekspress yang pergi dari bandaraya Miri ke Bintulu ataupun dari Bintulu ke Bandaraya Miri dengan berhenti di Simpang Ngu.
  7. Perkataan "matematik" dipinjam daripada perkataan bahasa inggeris iaitu "mathematics" sebenarnya berasal dari Yunani μάθημα, yang bermaksud mempelajari, menimba, sains, dan ia didatangi untuk menjurus kepada makna yang lebih sempit dan lebih teknikal bermaksud "bidang matematik", meskipun dalam zaman klasik.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...