Friday 27 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "atasan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "atasan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Orang atasan berhak mengambil wang dari orang bawahan sendiri meskipun atas alasan apa sekali pun.
  2. Sekiranya anak-anak gadis itu bernasib baik, dia dapat menjadi perantis bagi pelacur kelas atasan yang berpangkat tinggi.
  3. Rekod tanpa kalah ini merupakan rekod Serie A dan ia adalah rekod tanpa kalah ke-3 terpanjang dalam liga atasan bolasepak Eropah.
  4. Bean ingat akan tabiat Bennett yang suka berdendam, iri hati, suka mengkritik pegawai atasan dan pertengkaran sesama pegawai yang lain.
  5. Sehingga tercetusnya perang saudara di Lubnan, bahasa Perancis dijadikan bahasa perantara golongan atasan beragama Kristian di negara itu.
  6. Antara ciri-ciri utama kongsi gelap adalah orang atasan akan mencarikan atau menjalankan perniagaan haram yang mana akan diuruskan oleh orang2 bawahan.
  7. Ketika usia 14 tahun beliau menjadi kedi / pemungut bola golf dan dibayar 1 sen sehari dan bola tenis golongan atasan seperti Yang di-Pertuan Agong pertama, Tuanku Abdul Rahman.
  8. Ahli-ahli golongan saudagar berkelas atasan yang berpemikiran awam mendesak untuk pendirian Central Park, taman yang menjadi taman berlanskap pertama dalam sesebuah bandaraya Amerika pada tahun 1857.
  9. Menurut tradisi keluarga atasan Mekah, baginda telah dipelihara oleh seorang ibu angkat yang bernama Halimahtus Sa'adiah.
  10. Skuasy berterusan hampir secara eksklusif permainan bagi kelas pertengahan atas dan / atau kelas atasan sehingga sekitar tahun 1950-an, apabila pengendali-pengendali komersial mula membina gelanggang untuk orang awam.
  11. Ini kerana Pihak atasan memberi perkerjaan dan punca pendapatan kepada ahli bawahan dan sebagai balasan ahli perlu berkorban untuk ketua dan kumpulannya.Kebaikan yang diamalkan dalam ahli kongsi gelap adalah melindungi ahli keluarga sendiri lebih dari diri sendiri dan juga setia kawan.
  12. Dari perspektif yang lebih luas para pelajar, aristokrat, paderi, dan Charlemagne sendirilah yang berkongsi satu wawasan untuk mendidik rakyat jelata secara amnya, serta melatih anak-anak golongan atasancara-cara mengurus harta mereka dan melindungi negara mereka daripada ancaman pencerobohan atau penyelewengan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...