Wednesday 25 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "persidangan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "persidangan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Vienna juga menjadi hos persidangan perancangan bandar.
  2. Menteri-menteri ini mengadakan persidangan hanya sekali setahun.
  3. Rang ini akan melalui tiga bacaan dalam persidangan Dewan Rakyat.
  4. Perhimpunan Kesatuan Afrika mengadakan persidangan sebanyak sekali setahun.
  5. Tuntutan ini ditanggapi secara serius dengan diadakannya sebuah persidangan di Belanda pada tahun 1970.
  6. Pada pukul 10.30 malam, persidangan Panglima diadakan di Bilik Perang Pangkalan Tentera Laut di Singapura.
  7. Agak pelik, persidangan itu hanya melarang penghasilan dan penyimpanan, tetapi bukannya penggunaan senjata tersebut.
  8. Taib berkhidmat dalam pelbagai perbadanan awam dan sukarela serta mewakili kerajaan dalam pelbagai persidangan antarabangsa.
  9. Dalam persidangan itu, wakil-wakil tidak rasmi yang baru telah menunjukkan kebolehan yang baik dalam perbahasan di Dewan tersebut.
  10. 50 negara yang menghadiri persidangan ini menandatangani "Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu" dua bulan kemudian pada 26 Jun.
  11. Poland tidak menghadiri persidangan itu, tetapi satu tempat telah diuntukkan kepadanya, dan ia kemudian menandatangani piagam itu.
  12. Baginda tidak boleh membiarkan enam bulan dari tarikh terakhir persidangan berlalu tanpa ada tarikh tetap untuk sesi bersidang seterusnya.
  13. Kontradiksi antara lain OIC dan pemahaman ahli PBB keganasan telah terhalang upaya PBB untuk menghasilkan persidangan komprehensif keganasan antarabangsa.
  14. Organisasi ini ditubuhkan di Rabat, Maghribi pada 25 September 1969 dengan persidangan pertamanya berlangsung di Rabat pada 22 September hingga 25 September.
  15. Oleh sebab cadangan itu ditentang, beliau meletakkan jawatan sebagai presiden UMNO apabila persidangan Majlis Mesyuarat Agung Keenam diadakan pada 25 hingga 26 Ogos 1951.
  16. Pada hari Sabtu, 6 Disember 1941, pegawai-pegawai Tentera Laut Amerika Syarikat, yang membawa perutusan penting, masuk ke persidangan di Manila, Filipina antara Laksamana Thomas C.
  17. Kabinet adalah badan pembuat dasar paling senior dan ia diketuai oleh Perdana Menteri yang juga adalah, di dalam persidangan merupakan ketua parlimen parti pemerintah atau perikatan.
  18. Selepas kejayaan perang di Eropah, sebuah persidangan antarabangsa diadakan di San Francisco pada tahun 1945, untuk menerbitkan Piagam Bangsa-Bangsa Bersatu yang berkuatkuasa selepas perang.
  19. Perasmian persidangan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang pada 19 april 2010 ditangguhkan kerana Tun Abdul Rahman Abbas dimasukkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) kerana penyakit berkaitan paru-paru.
  20. Di dalam sebuah persidangan mencegah rasuah di Guatemala, Rxnx Alsxny Gomez, Menteri Kehakiman Guinea, mengisytiharkan bahawa Guinea telah mengambil tindakan kehakiman terhadap penyalahgunaan wang awam.
  21. Abu Yasir Fikri mencadangkan sebuah enam jalan penyelesaian pada persidangan di Jeddah termasuklah mendapatkan hak-hak asasi yang sama seperti kumpulan lain apabila datang kepada hak-hak mendapatkan bahasa, agama dan budaya.
  22. Hal ini serupa dengan Perang Dunia 2 persidangan di Yalta di mana Stalin, Roosevelt dan sekutu lain bersetuju untuk berkongsi dunia yang dikenal dalam blok-blok kuasa timur dan barat sementara Jerman dan Jepun masih berdaulat.
  23. Pihak DAP mendakwa bahawa Sidang DUN itu sah kerana bedasarkan peraturan, speaker Dun Perak mempunyai kuasa untuk menetapkan tempat persidangan, sedangkan BN mengatakan ia persidanganharam kerana tidak mendapat perkenan Sultan Perak.
  24. Di Amerika Syarikat, pengumuman terhadap komplot yang tergagal itu dibuat semasa persidangan akhbar bersama antara Michael Chertoff, Ketua Jabatan Keselamatan Tanah Air, Alberto Gonzales, Peguam Negara, dan Robert Mueller, Pengarah FBI.
  25. SPNB menyatakan persetujuan secara prinsip bagi pengambilalihan KL Monorail pada 22 Disember 2006 dan satu persidangan susulan diadakan pada 6 Februari 2007 dengan kerajaan mengenai pengambilalihan aset beroperasi dan pegangan liabiliti pinjaman.
  26. Almarhum Baginda Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail ketika merasmikan pembukaan persidangan Dewan Undangan Negeri Johor pada 19 Jun, 2008 menegaskan bahawa pulau berkenaan bukan milik Singapura sebaliknya hak milik kerajaan Johor Darul Ta'zim.
  27. Menurut Richard Buskin, pengarang buku British Royalty, sebab utama pemberontakan Oliver Cromwell yang disokong oleh 15,000 askar ialah semaraknya kemarahan rakyat akibat keengganan Raja Charles I mengadakan persidangan Parlimen kerana bimbang kuasanya akan terjejas.
  28. Seorang pegawai kanan Rumah Putih mengatakan bahawa kerajaan British telah menangguhkan serbuan sehingga lama sesudah Cheney mengadakan persidangan panggilan telefon yang amat luar biasa dengan wartawan-wartawan untuk membidas para Demokrat sebagai lemah terhadap terorisme.
  29. Pada 18 Februar 2009, speaker Dewan Undangan Negeri Perak V Sivakumar menggantung Menteri Besar dari Barisan Nasional, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir, bersama-sama enam ahli Exconya daripada menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri dengan tempoh penggantungan masing-masing selama 18 dan 12 bulan.
  30. Di persidangan itu juga, Marshall Sahlins membentangkan kertas kerja bertajuk, "Notes on the Original Affluent Society" (Catatan Masyarakat Mewah Asli), yang mana beliau mencabar pendapat umum bahawa pemburu-pengumpul hidup secara "berseorangan, miskin, menjijikkan, seperti binatang dan pendek badan," seperti yang diusulkan oleh Thomas Hobbes pada tahun 1651.
  31. Ia bermula daripada satu persidangan perlembagaan yang telah diadakan di London pada 18 Januari hingga 6 Februari 1956 yang dihadiri oleh satu rombongan delegasi daripada Persekutuan Malaya, yang mengandungi empat wakil pemerintah, iaitu ketua Menteri Persekutuan dan tiga menteri-menteri lain, dan juga Pesuruhjaya Tinggi British di Malaya dan penasihat-penasihatnya.
  32. Di persidangan "Man the Hunter" pada thaun 1966, ahli-ahli antropologi Richard Borshay Lee dan Irven DeVore berhujah bahawa egalitarianisme adalah salah satu ciri utama masyarakat pemburu-pengumpul nomad kerana sifat berpindah-randah memerlukan peminimuman milikan kebendaan oleh seluruh penduduk; maka, tiada lebihan sumber yang boleh dikumpul oleh satu-satu ahli pun.
  33. Sumber-sumber lain yang menyebut Nicolas Sarkozy, mengatakan bahawa kebanyakan mereka adalah warganegara Pakistan Ralat petik: Tag <ref> tidak ditutup dengan </ref> Dalam persidangan akhbar, John Reid, Menteri Dalam Negeri (UK), menyatakan bahawa beliau mempercayai orang-orang utama yang disyaki terlibat dalam komplot ini adalah dalam tahanan tetapi tidak mengesampingkan penangkapan-penangkapan tambahan.
  34. Jomo telah menangani mesyuarat peringkat menteri daripada UNCTAD, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu komisen serantau, Dana dan Program, beberapa agensi-agensi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu serta ECOSOC dan Kedua oleh Perhimpunan Agung, Jawatankuasa Ketiga dan Kelima serta yang Dunia Ekonomi Forum (Davos), Forum Dasar Global (Yaroslavl ), Public Forum Dunia (Rhodos), Forum Sosial Dunia (Porto Alegre) dan banyak persidangan akademik, perniagaan dan masyarakat sivil.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...