Wednesday 25 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "mesyuarat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "mesyuarat" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Negara anggota mengadakan mesyuarat pada setiap November.
  2. Dalam mesyuarat berkenaan Mackenzie, Dufferin telah berkata:
  3. Rodas dan Walker menjadi rakan selepas mesyuarat di trek perlumbaan.
  4. Timor Leste telah dijemput untuk hadir dalam beberapa mesyuarat ASEAN.
  5. Pada tahun 1975, Wozniak mula menghadiri mesyuarat Homebrew Computer Club.
  6. Tiga nama ini bagaimanapun ditolak Jemaah Menteri ketika mesyuarat pada 11 September 1996.
  7. Pindaan Akta Polis iaitu perkumpulan politik termasuk mesyuarat agung parti mestilah mendapat permit polis.
  8. Pada mesyuarat Menteri Luar ASEAN di Bandar Seri Begawan, Brunei, ASEAN mengesahkan penglibatannya dalam EAEC.
  9. Pada 1973, mesyuarat diadakan di Algiers menyaksikan pergerakan ini berhadapan dengan realiti ekonomi terkini.
  10. Kerajaan-kerajaan Asia Tenggara pernah mengadakan mesyuarat di peringkat pemimpin negara dan peringkat menteri.
  11. Dalam mesyuarat ini, mereka bersetuju untuk tidak mengumumkan jawapan mereka terhadap kritikan-kritikan Dr. Abdullah
  12. Semua keputusan Kabinet dilakukan oleh sepersetujuan, suatu undian tidak akan diambil dalam suatu mesyuarat Kabinet.
  13. Pada 8 April 2008, sehari selepas tiga pilihanraya kecil, MCA mengadakan mesyuarat tergempar barisan pemimpin kanannya.
  14. Manakala dalam mesyuarat kedua, kedua-dua pihak cuba bertolak ansur dengan menghadkan takrifan ini kepada Sistem Suria sahaja.
  15. Berikutan itu, dalam satu mesyuarat tergempar Majlis Tertinggi pada 17 Januari, beliau telah disahkan sebagai pemangku Presiden UMNO.
  16. Dengan pengundian disahkan, kerajaan di Podgorica dianggap akan memanggil suatu mesyuarat Parlimen Montenegro untuk menulis semula Perlembagaan.
  17. Sejak 1999, banyak mesyuarat susulan yang dilakukan untuk membincangkan hal hal ekonomi, kewangan, perdagangan, agrikultur, pelancongan, perhutanan.
  18. Hasil daripada mesyuarat ini, sebuah badan yang mewakili orang Melayu telah ditubuhkan ketika Kongres ketiga diadakan di Johor Bahru pada 1 Mei 1946.
  19. Di dalam mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO pada 8 Ogos 1973, beliau dilantik menjadi Timbalan Presiden UMNO berikutan kematian daripada Tun Dr. Abdullah
  20. Salleh memutuskan untuk mengadakan sebuah mesyuarat bagi kesemua 20 orang hakim daripada Mahkamah Agung dan Mahkamah Tinggi di ibu negara Kuala Lumpur.
  21. Tarikh ini dipilih dalam mesyuarat antara Ketua Pemuda UMNO Tun Sardon Jubir dan timbalannya Haji Ahmad Badawi di Kepala Batas, Pulau Pinang pada 1956.
  22. Jawatankuasa kira-kira negara yang dianggotai oleh parti pemerintahan dan pembangkang juga mengadakan beberapa siri mesyuarat bagi membincangkan isu ini.
  23. Seorang ahli Majlis Keselamatan mesti sentiasa berada di ibu pejabat PBB di New York supaya Majlis Keselamatan boleh mengadakan mesyuarat pada bila-bila masa.
  24. Sejak mesyuarat yang pertama, Majlis Keselamatan telah meneruskan sessi di merata tempat dan mengadakan mesyuarat di banyak bandar seperti Paris dan Addis Ababa.
  25. Bayaran denda biasanyan dipunyai oleh ketua rumah atau ketua rumah akan membahagikan denda itu kepada ketua-ketua keluarga yang hadir dalam mesyuarat menyelesaikan kes-kes itu.
  26. Di UK, ratu memegang mesyuarat mingguan rahsia dengan Perdana Menteri untuk membeincangkan polisi kerajaan dan untuk memberikan pendapat baginda dan menasihatkan pada isu-isu hari ini.
  27. Tambahan pula, peta itu dibuat berasaskan sumber-sumber yang tidak lengkap dan sebelum ini belum pernah dibentangkan dalam mana-mana mesyuarat Suruhanjaya Sempadan untuk dijadikan asas diikuti.
  28. Sejak 1998, ia telah mengadakan lagi sebuah mesyuarat pada setiap April untuk bertemu dengan menteri-menteri kewangan yang mengetuai jawatankuasa utama dalam Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa.
  29. Dalam mesyuarat Pesuruhjaya-Pesuruhjaya Sempadan yang diadakan di Pulau Pinang pada 10 Disember 1910, kedua-dua pihak bersetuju untuk memulakan kerja menetapkan sempadan dari bahagian barat terlebih dahulu.
  30. Ketua negara akan sering memegang mesyuarat dengan ketua kerajaan dan kabinet, sebagai cara mengekalkan polisi kerajaan dan sebagai suatu cara menasihat, men dan memberi menteri amaran pada tindakan mereka.
  31. Diantara jawatan-jawatan lain Datuk Seri Anwar ialah, beliau pernah dipilih menjadi Presiden Persidangan Tahunan UNESCO dan Pengerusi Jawatakuasa Pembangunan dalam mesyuarat bersama Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa.
  32. Pada 1960, sebuah majlis penasihat yang dianggotai penduduk Solomon telah digantikan dengan sebuah majlis perundangan; dan sebuah majlis mesyuarat kerajaan telah dicipta sebagai badan yang bertanggungjawab membuat polisi baru untuk protektorat tersebut.
  33. Perjumpaan mesyuarat Raja Muda Abdullah, Sir Andrew Clarke dan beberapa Orang-orang Besar Perak tanpa kehadiran Sultan Ismail dan Raja Yusuf di Pulau Pangkor pada 20 Januari 1874 telah menghasilkan Perjanjian Pangkor dan syarat-syaratnya adalah seperti berikut:
  34. Antara pejabat yang akan ditempatkan di sini ialah Sekretariat Kerajaan ; bilik mesyuarat Majlis Negeri (Council Chamber); Pejabat Pos; Lembaga Kebersihan (Sanitary Board); Pejabat Kehakiman (Judicial Commissioner); Public Works Department (PWD); Audit dan Perbendaharaan; Pejabat Tanah; Jabatan Galian dan Pejabat Daerah Jabatan Kerja Raya (P.W.D.
  35. Jomo telah menangani mesyuarat peringkat menteri daripada UNCTAD, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu komisen serantau, Dana dan Program, beberapa agensi-agensi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu serta ECOSOC dan Kedua oleh Perhimpunan Agung, Jawatankuasa Ketiga dan Kelima serta yang Dunia Ekonomi Forum (Davos), Forum Dasar Global (Yaroslavl ), Public Forum Dunia (Rhodos), Forum Sosial Dunia (Porto Alegre) dan banyak persidangan akademik, perniagaan dan masyarakat sivil.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...