Tuesday 24 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "judul"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "judul" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Christiaan Huygens (1657) memberikan rawatan saintifik terawal pada judul itu.
  2. Buku itu kemudian diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris dengan judul General Rules of Medicine.
  3. Untuk alasan sebuah ISSN dilantik pada sebuah majalah tiap waktu ia mengalami sebuah perubahan judul utama.
  4. Istilah ini sendiri diabadikan dalam judul penuh kursi Sadleir yang diasaskan pada pertengahan kurun ke-19.
  5. Buku itu telah diterjemahkan ke dalam bahasa Latin dan bahasa Inggeris dengan judul Facilitation of Treatment.
  6. Pemain Cakera Blu-ray pertama didapati mahal dan tidak sempurna, lebih-lebih lagi tidak banyak judul BD yang ada.
  7. Geometri moden merupakan judul dari buku teks popular oleh Dubrovin, Novikov, dan Fomenko pertama diterbitkan pada 1979.
  8. Ars Conjectandi Jakob Bernoulli (posthumous, 1713) dan Doctrine of Chances Abraham de Moivre (1718) melayankan judul itu sebagai suatu cabang matematik.
  9. Sebuah ISSN, tidak seperti kod ISBN, adalah sebuah pengenal yang tidak dikenali berkaitan dengan sebuah judul malajah, mengandungi tiada maklumat seperti dengan penerbit atau lokasinya.
  10. Walau judul bukunya yang membayangkan pandangan Admiralti British, Flinders menggunakan perkataan "Australia" dalam bukunya yang dibaca secara meluas dan istilah itu semakin tersebar luas.
  11. Perkataan Biologi itu sendiri telah dikatakan dicipta pada 1800 oleh Karl Friedrich Burdach, tetapi ia muncul pada judul Jilid 3 buku Michael Christoph Hanov Philosophiae naturalis sive physicae dogmaticae: Geologia, biologia, phytologia generalis et dendrologia, diterbitkan pada 1766.
  12. Letusan pemberontakan Cuba, taktik brutal Weyler, dan kemarahan Hangat kejadian ini melecut terbukti menjadi anugerah bagi industri surat khabar di New York City, di mana Joseph Pulitzer Dunia New York dan William Randolph Hearst dari New York Journal diakui potensi besar untuk judul dan cerita yang akan menjual salinan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...