Tuesday 24 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "lanjutan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "lanjutan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Untuk rencana lanjutan lihat tenaga kinetik
  2. Untuk rencana lanjutan lihat: Sejarah Afrika Selatan
  3. Untuk rencana lanjutan lihat: Politik Afrika Selatan
  4. Untuk rencana lanjutan sila lihat: Tentera Afrika Selatan
  5. Himpunan ini merupakan lanjutan kepada Perhimpunan Bersih 2007 dan Perhimpunan Bersih 2011.
  6. Komanwel merupakan lanjutan Empayar British yang lahir daripada Persidangan Imperial pada akhir 1920-an.
  7. Penghantaran pesawat ke pangkalan latihan lanjutan Regimen Pemintas Udara ke-54 bermula pada tahun 1996.
  8. E.O Wilson mentakrifkan sosiobiologi sebagai, "Kajian lanjutan populasi biologi dan teori evolusi dalam organisasi sosial"
  9. Ada matematik yang hanya relevan dalam bidang yang ia diilhamkan, dan digunakan untuk menyelesaikan masalah lanjutan dalam bidang tersebut.
  10. Tambahan pula, lembaga ini merancang untuk pembangunan berkoordinasi lanjutan dan perkembangan pelbagai institusi pengajian tinggi di dalam negeri atau negara.
  11. Kegiatan perdagangan di Tanah Melayu merupakan lanjutan daripada kegiatan perlombongan memandangkan bahan-bahan perdagangan itu sendiri lebih berasaskan kepada bahan-bahan mentah.
  12. Sebelah timur depresi ini terdapat gunung berapi Sindoro dan Sumbing, dan sebelah timurnya lagi (kawasan Temanggung dan Magelang) merupakan lanjutan depresi yang membatasi Gunung Merapi dan Gunung Merbabu.
  13. Pada tahun 2007 mereka kembali berjaya menjuarai Piala UEFA buat kali kedua setelah menewaskan pasukan RCD Espanyol melalui penentuan penalti setelah pertandingan selama 90 minit dan semasalanjutan masa kedudukan seri 2-2.
  14. Walau bagaimanapun, Harvey tidak mendapati sebarang yang luar biasa mengenai otak Einstein, akan tetapi pada 1999, analisis lanjutan oleh sepasukan di Universiti McMaster mendedahkan bahawa otak Einstein tidak mempunyai bahagian operkulum parietal.
  15. Anthropologi secara tradisi telah dibahagi kepada empat bidang kecil, setiap satu dengan lanjutan cabangnya sendiri: Anthropologi biologi atau anthropologi fizikal, anthropologi masyarakat atau anthropologi budaya, arkeologi dan anthropologi bahasa.
  16. Di bawah pemerintahan Sultan Ibrahim, Johor Bahru terus membangun; keretapi lanjutan Semenanjung Malaysia telah siap pada tahun 1909, dan kerja penyelesaian Tambak Johor pada tahun 1923 menghubungkan kereta api dan sistem jalan raya antara Singapura dan Tanah Melayu.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...